رییس سازمان زندانهای كشور گفت: نقش و وظایف خطیر و مهم سازمان زندانها و زندانبانان برای جامعه ناشناخته مانده و باید تبیین شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه
غلامحسین اسماعیلی در مراسم تودیع و معارفه مدیر امور زندانهای استان گفت: سازمان زندانها در حال حاضر متولی اجرای اكثریت قریب به اتفاق احكام قضایی صادر شده از سوی قضات و ضابطین می باشد.

وی گفت: در روایات آمده است كه اجرای احكام و حدود الهی از 40 شبانه روز باران رحمت هم بهتر است و سازمان زندانها امروز در چنین جایگاهی واقع شده است.

وی، زندانها را از جمله بخشهای مهم تامین امنیت در جامعه عنوان كرد و گفت: امنیت یك نعمت الهی است كه انسان به عنوان خلیفه خداوند بر روی زمین، برای اجرای دستورات الهی بدان نیازمند است.

وی همچنین به اهمیت امنیت حریم خصوصی افراد از منظر اسلام اشاره كرد و گفت: هیچ كسی حق ندارد پشت سر افراد سخنانی تهمت وار یا غیبت گونه بزند و یا سوء ظن داشته باشد زیرا جامعه اسلامی باید هم از درون و هم از بیرون در امنیت كامل باشد و اشخاص هم از این قاعده مستثنی نیستند.

اسماعیلی با اشاره به اینكه در مقاطعی، امور را در زندانهای كشور به صورت خیلی بسیط اجرا می كردیم، افزود: اكنون تغییراتی ایجاد نموده ایم و اجرای مجازات حبس را با رعایت قوانین و ضوابط به گونه ای تنظیم نموده ایم كه برای زندانی، بازدارنده و برای جامعه نیز عبرت آموز باشد.

رییس سازمان زندانهای كشور، وضعیت زندانهای استان كرمانشاه را مناسب ارزیابی كرد و گفت: عملكرد مدیركل سابق زندانهای استان موثر بوده و به همین دلیل ما از وجود ایشان برای امور زندانهای استان تهران استفاده خواهیم كرد.

یادآوری می شود از این پس 'اژدر اسدبیگی' به عنوان مدیركل سازمان زندانهای استان كرمانشاه فعالیت خواهد كرد و 'علی اشرف رشیدی' نیز كه تا پیش از این مدیركلی سازمان زندانهای استان را برعهده داشت، به عنوان معاون سازمان زندانهای استان تهران منصوب شد./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.