دست و پا زدن عربستان و شبكه "العربيه"، وزیر ارشاد باید تابع اسلام باشد نه تابع مشایی، سرطان همچنان جان منافقین را می‌گیرد و... از مهمترین اخبار ویژه روزنامه های صبح چهارشنبه است.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگارن، اخبار ویژه روزنامه ها را در اینجا می توانید بخوانید:

 
روزنامه کیهان :

وال استريت ژورنال: آمريكا به نام تحريم شعبده بازي مي كند

واقعيت اين است كه تحريم هاي آمريكا عليه ايران پر از راه هاي گريز است.

اين تحليل را روزنامه وال استريت ژورنال منتشر كرده و نوشت: در حالي كه تحريم ها هنوز برنامه هاي هسته اي ايران را متوقف يا كند نكرده، دولت اوباما تصميم گرفت آنها را ضعيف تر كند. به اين ترتيب، نظام تحريم هاي ايران مانند نظام مالياتي آمريكا، مملو از راه هاي گريز است. اين تحريم ها به اندازه اي ضعيف است كه هر 20 شريك تجاري بزرگ ايران اكنون از آن مستثني شده اند.
 
به بياني ديگر اكنون الگويي جادويي از تحريم ها ظاهر شده است. آنها به نظر واقعي مي رسند و دولت هم از قدرت اين تحريم ها سخن مي گويد اما زماني كه پاي چين، هند يا 18 كشور ديگر مستثني از تحريم ها به ميان مي آيد، تحريم ها مانند دود به هوا مي روند.
 
اين روزنامه مي نويسد: در قانون تحريم هاي دولت اوباما، راه هاي گريز زيادي وجود دارد. براي مثال در صورتي كه دولتي به ميزان قابل توجه از واردات نفت خود از ايران بكاهد، وزارت امور خارجه مي تواند آن را براي دوره اي كه تا 6 ماه قابل تمديد است از تحريم ها معاف كند. اين در حالي است كه تعريف ميزان كاهش واردات نيز به صلاحديد دولت واگذار شده است.
 
براي مثال چين به عنوان بزرگترين واردكننده نفت از ايران پس از كاهش 25درصدي واردات نفت، از تحريم ها معاف شد. اما مشكل اينجاست كه كاهش واردات نفت چين از ايران موضوعي اتفاقي بوده و نه اقدامي در جهت كمك به انزواي ايران. واردات نفت چين از ايران در ماه هاي فوريه و مارس حدود 50 درصد كاهش يافت و دليل آن تاخير در آغاز اجراي يك قرارداد بود كه بر سر قيمت آن اختلاف نظر وجود داشت. زماني كه اين مشكل حل شد، واردات نفت چين از ايران در ماه هاي آوريل و مه 34 درصد بيشتر شد و در ماه مه و ژوئن نيز چين 35درصد بيشتر از زماني كه اختلاف نظر بر سر قيمت وجود داشت، از ايران نفت وارد كرد.
 
وال استريت ژورنال با بيان اينكه افزايش فشارها به تنهايي موجب توقف برنامه هسته اي ايران نمي شود، نوشت: كشوري كه بين 60 تا 100[150ميليارد] ميليارد دلار ذخيره ارزي دارد و درآمد امسال آن نيز دست كم 40ميليارد دلار برآورد مي شود، با تحريم ها متوقف نمي شود اما اينكه همين تحريم ها به طور كامل و جدي اجرا نشوند و در عين حال ادعاي تأثيرپذيري آنها وجود داشته باشد، خطرناك است.
 
چرا كه جامعه بين المللي در حالي آرام مي نشيند كه سانتريفيوژهاي ايراني با سرعت مي چرخند. اين استراتژي اوباما است كه گمان مي رود تا پايان فصل انتخابات رياست جمهوري در آمريكا ادامه داشته باشد. استراتژي يي كه آسودگي خيال تهران را فراهم كرده و دوستان نزديك آمريكا در اسرائيل را در موضع ضعف قرار مي دهد.

خاتمي با حمله به كيهان از خجالت ضد انقلاب درآمد

رئيس شوراي سياستگذاري مجمع روحانيون ضمن ابراز ندامت نسبت به نوشته هايش عليه گروهك نهضت آزادي در سال هاي اول انقلاب، به روزنامه كيهان حمله كرد.

اسناد لانه جاسوسي از سران گروهك نهضت آزادي به اعتبار خيانت هاي بي سابقه آنان به كشور، به عنوان «رابطين خوب آمريكا» ياد مي كند و حضرت امام خميني(ره) درباره همين گروهك فرمودند اگر بر سر كار مانده بودند سيلي اي به اسلام و ايران مي زدند كه تا قرن ها سر بلند نمي كرد.

اما محمد خاتمي در مصاحبه اي با سايت «تاريخ ايراني» و درباره مقالات انتقادي خود عليه اين گروهك در سالهاي اوليه انقلاب و در روزنامه كيهان مي گويد: من قبول دارم. واقعا اگر مي خواستم الان مطالب را بنويسم، آنطور نمي نوشتم. بعضي مطالبي كه آن وقت نوشتم جفا بود نسبت به افراد. با اينكه اختلاف نظر و اختلاف سليقه داشتيم، همان زمان براي آن ها احترام قائل بودم، الان هم احترام قائلم.
 
ولي بنده هم قبول دارم كه بعضي وقت ها تحت تاثير فضاي احساساتي موجود قرار گرفتم. نمي توان هميشه از انسان انتظار داشت كه احساس را ناديده بگيرد و منطق هميشه كارگر بيفتد. شايد توسط قلم من هم به عزيزان و بزرگاني در اين مملكت جفا شده باشد. به هر حال هر كس در زندگي اش از اين اشتباهات و مشكلات وجود دارد(!)

اين اظهار ندامت و آوردن عذر تقصير! در پي اعتراض مديريت شده گروهك ها و رسانه هاي ضد انقلاب عليه وي- به خاطر رأي دادن مخفيانه در يكي از روستاهاي اطراف دماوند در جريان انتخابات مجلس نهم- صورت مي گيرد اما جالب اينكه خاتمي حاضر نيست به همين اندازه به خاطر خيانت ها و جنايت ها و جفاهايي كه نسبت به ملت و كشور و نظام و اسلام و انقلاب چه در دوره موسوم به اصلاحات و چه در فتنه 88 صورت گرفت و وي در بسياري از آنها نقش مستقيم يا غيرمستقيم داشت، عذر تقصير آورد و صراحتا محكوم كند.

خاتمي در مصاحبه اخير خود بر خلاف نگاه واقع گرايانه حضرت امام كه سازمان تروريستي منافقين را فرزندان عزيز مهندس بازرگان و نهضت آزادي معرفي مي كرد، نهضت آزادي را تبرئه كرده و گفته است: در آغاز انقلاب به نظر من دو نوع جريان افراطي وجود داشت. يكي جريانات تندي كه به ترور دست مي زدند و از آن طرف جرياناتي كه معتقد بودند بايد همه را سركوب كرد، همه چيز را نابود كرد و يك مقدار ظاهربين بودند.
 
اين وسط هم امام بود كه سعي مي كرد تعادلي ايجاد كند[!] اما گاهي به عنوان رهبر يك انقلاب، خصوصا در دوره جنگ و ترور احساس مي كرد كه بنيادهاي نظام در خطر است. بنابراين علي رغم همه خواست هايي كه ايشان داشت و قبل از انقلاب گفته بود، درباره آزادي ها، قانون اساسي و مسائل ديگر، به هر حال در حالت بحراني تنگناهايي ايجاد شد.
 
من آن زمان معتقد بودم جرياناتي مثل نهضت آزادي و افرادي مثل آقاي مهندس بازرگان، آيت الله طالقاني كه از دوست داشتني ترين چهره هاي يك قرن گذشته هستند، اگر خيال پردازانه نگاه نمي كرديم مي بايست همراهي آن ها با انقلاب و نظام بيشتر مي بود تا ما اين حالت بحران را بگذرانيم.

يادآور مي شود خاتمي در سالهاي اخير چند ديدار مخفيانه با برخي سران گروهك نهضت آزادي داشته كه تعمدا از سوي اين گروهك و رسانه هاي ضدانقلاب لو رفته است.

وي سپس به كيهان پرداخت و با لحني آميخته به مغالطه گفت: حقيقت اين است كه كيهان امروز، كيهان امروز است. هيچ نسبتي با كيهاني كه ما دلمان مي خواست و اعتقاد دارم كه امام هم مي خواست، ندارد. حالا هيچ نسبتي نمي خواهم بگويم اما خيلي فاصله دارد با آنچه كه در ذهن ما بود. خيلي از بداخلاقي هايي كه در جامعه به صورت سنت درآمده است، يكي از مجاري آن- اگر نگويم منابع- خود كيهان است. نسبت هاي ناروا دادن، تهمت زدن و... گويا برنامه اين است كه دفع حداكثري و جذب هيچ اتفاق بيفتد.

كيهان البته آگاهي دارد كه اين تلاش ها، ادامه همان حركات پاندولي خاتمي - به عنوان مهره اي سوخته- براي به دست آوردن دل گروهك هاي ضد انقلاب و دشمنان تابلودار جمهوري اسلامي در دنياست. با اين حال مرز روشني ميان آرمان هاي حضرت امام خميني رضوان الله تعالي عليه با عملكرد جريان نفاق مدعي اصلاح طلبي حاكم است و كيهان افتخار مي كند به اين كه به اندازه وسع خود، نقاب از سيماي جريان نفاق جديد برداشته است.
 
نفاق به اين معنا كه جماعتي دم از اسلام و انقلاب و امام و قانون اساسي بزنند اما با دشمنان قسم خورده همين آرمان ها و چارچوب ها به ائتلاف كامل برسند؛ آيا همين منافقين نبودند كه بي سرو پاهايي چون اكبر گنجي را پروراندند تا سرانجام به گزافه در حاشيه كنفرانس برلين عليه حضرت امام سخن گفت و با اين وجود همين منافقين خفه خون گرفتند و هيچ اعتراضي نكردند؟! اگر چند دهه مجاهدت حضرت امام را در احياي گفتمان ولايت فقيه خلاصه كنيم، طيف نفاق جديد با اين ميراث بزرگ آن حضرت كدام معامله را كردند؟
 
آيا اوباش تحريك شده از سوي جريان نفاق جديد نبودند كه به تصوير حضرت امام جسارت كردند و عليه ولايت فقيه شعار دارند و روي نام اسلام در عبارت جمهوري اسلامي خط كشيدند؟ معلوم بود كه نمي شود هم دل سلطنت طلبان، نهضت آزادي، گروهك بهائيت و ديگر گروه هاي نفاق قديمي را به دست آورد و هم به خط امام پايبند بود همچنان كه نمي شود در آن مستحيل شد و در عين حال توقع حضور در دايره جذب حداكثري نظام را داشت. اين مي شود همان منطق قرآني درباره منافقين كه مي فرمايد «مذبذبين بين ذلك»

يادآور مي شود حمله خاتمي به كيهان با استقبال رسانه هاي ضدانقلاب و از جمله بي بي سي انگليس مواجه شد كه دل پري از روشنگري هاي مستند كيهان درباره ماهيت فتنه سبز دارند. بي بي سي همچنين ضمن مقاله اي به قلم يكي از همكاران فراري نشريات زنجيره اي (عضو گروهك نهضت آزادي) از اپوزيسيون خواسته كه دوباره در پوشش اصلاح طلبي از خاتمي حمايت كنند، كه البته اين هم احتمالا در راستاي تقويت خط امام!! است.


دوسوم آمريكايي ها مخالف اقدام نظامي در سوريه هستند

آخرين نظرسنجي ها در آمريكا نشان مي دهد دوسوم مردم آمريكا مخالف اقدام نظامي عليه سوريه يا تسليح مخالفان بشار اسد هستند.

به گزارش روزنامه الحيات، نظرسنجي موسسه «ترد واي» نشان از آن دارد كه 64 درصد آمريكايي ها با هرگونه دخالت نظامي در سوريه مخالف هستند. همچنين 62 درصد با مسلح سازي معترضان مخالفند. آكي پيترز كارشناس امور امنيت ملي در دانشكده ترد واي مي گويد «هيچ منافع مستقيمي امنيت ملي آمريكا را به حمله به سوريه مرتبط نمي كند.»

دو تجربه تلخ شكست آمريكا در افغانستان و عراق كه هزينه اي 5 هزار ميليارد دلاري را در كنار هزاران نفر تلفات نظامي، بي اعتباري و سقوط نفوذ بين المللي را به اين كشور تحميل كرد، علت اصلي نگاه منفي مردم آمريكا به پديده نظامي گري تلقي مي شود.

آكي پيترز همچنين به «الحيات» مي گويد: «خشمگين كردن روسيه در بحران سوريه به سود آمريكا نيست. واشنگتن خوب مي داند كه كرملين روابط خوبي با نظام دمشق دارد و از منافعي در سوريه برخوردار است كه براي حمايت از آن تلاش مي كند. به جز سناتور جان مك كين و تاحدودي ژوزف ليبرمن، هيچ دعوتي براي روي آوردن به گزينه زور در سوريه وجود ندارد.»

اين كارشناس آمريكايي، جنگ افغانستان را يكي از مهم ترين دلايل تاكيد آمريكا براي برقرار نگاه داشتن روابط حسنه با روسيه مي داند؛ چرا كه بيشتر گذرگاه هاي ائتلاف بين الملل به ميدان جنگ در آن كشور، از روسيه يا كشورهاي عضو اتحاد جماهير شوروي سابق عبور مي كند.
 
اين گذرگاه ها پس از آنكه پاكستان دسامبر گذشته راه هاي خود را به سوي افغانستان بست، حياتي تر شد. واشنگتن اكنون از گذرگاه هاي روسيه براي رساندن تجهيزات و سربازان خود به افغانستان استفاده مي كند و هرچه به موعد خروج نيروهاي آمريكايي از افغانستان در سال 2014 نزديك تر شويم، استفاده از اين گذرگاه ها بيشتر خواهد شد. در اين چارچوب، گزينه نظامي در تعامل با بحران سوريه، همچنان از اولويت هاي سياست آمريكا دور مي ماند.
 
 
پيترز خاطرنشان مي كند كه بيشتر فرماندهان نظامي آمريكا كه مارتين دمپسي فرمانده نيروهاي مركزي آمريكا و همچنين برخي از چهره هاي داراي نفوذ در كنگره ايالات متحده از دو حزب جمهوري خواه و دموكرات، «در مطرح كردن گزينه نظامي از خود ترديد نشان مي دهند.»

ملاقات مخفيانه مقامات امنيتي اسرائيل و مصر در قاهره

نماينده ويژه نخست وزير رژيم اشغالگر، در سفري محرمانه به قاهره با مسئولان دستگاه امنيتي مصر ديدار كرد.

به گزارش شبكه العالم، روزنامه صهيونيستي «معاريو» فاش كرد: «اسحاق مولخو» نماينده ويژه «بنيامين نتانياهو» قبل از مراسم سوگند «محمد مرسي»، به صورت محرمانه به قاهره سفر كرد.

اين روزنامه تاكيد كرد: مولخو در سفر به قاهره با مسئولان ارشد از جمله «مراد موافي» رئيس دستگاه اطلاعات داخلي و «طنطاوي» رئيس شوراي عالي نظامي ديدار كرده است.

معاريو خاطر نشان كرد: مولخو در اين سفر به مسئولان مصري تاكيد كرد كه بايد به همكاري امنيتي با اسرائيل ادامه دهند.

ژنرال عمر سليمان رئيس سابق استخبارات مصر سال گذشته به امارات گريخت.


ايران، اوكراين و قرقيزستان نيست كه يكشبه بشود كودتاي مخملي كرد

عناصر ضدانقلاب فراري و خارج نشين در پاسخ اصلاح طلبان مبني بر اينكه پس از سالهاي طولاني چه نتيجه اي گرفته ايد، مي گويند شما هم پس از سالهاي طولاني نتيجه اي نگرفته ايد و مثل خود ما هستيد!

پايگاه اينترنتي روز آن لاين در واكنش به قلم «يوحنا- ن» نوشت: انتقاد برخي اصلاح طلبان به گروه هاي اپوزيسيون عمدتاً بخاطر «عدم تحقق و فقدان نتايج مشخص» در استراتژي تغيير نظام تا به امروز است؛ اين انتقاد تا حدود زيادي پذيرفتني است؛ چه به هر حال، كوشش هاي گروه هاي اپوزيسيون به تغيير نظام سياسي در ايران منجر نشده است.
 
در اين ميان، دو نكته را بايد به اصلاح طلبان يادآور شد: اول آنكه فقدان راهكار قطعي، دليلي براي بريدن از ايده تغيير نظام نيست و اين چنين دميدن در بوق اصلاح طلبي به بهانه فقدان راهكارهاي عملي، ذره اي از استدلال استراتژي تغيير نظام فرو نمي كاهد. دوم آنكه، اصلاح طلبان همواره استدلال مي كنند كه اصلاح طلبي پروسه اي زمانبر است و صبر و تحمل بايدش.
 
 
اتفاقاً بر اين باورم كه تغيير نظام هم پروژه اي زمانبر است به ويژه درباره جمهوري اسلامي كه دنيا به نفت و گازش محتاج است و هر نوع بي ثباتي سياسي در اين گربه نشسته بر استبداد، تامين سوخت بسياري از كشورهاي حتي اروپايي را تهديد مي كند. قصه ايران، از اين لحاظ با اوكراين و قرقيزستان فرق مي كند و انتظار و تعريف بيهوده اي است كه تغيير نظام در ايران را پروژه اي سريع و يكشبه در نظر گيريم.

بي بي سي: موضع ايران تغيير نمي كند اما دود تحريم ها به چشم اروپا مي رود

رسانه دولتي انگليس اعلام كرد تحريم احتمالا درباره ايران شكست خواهد خورد اما ضربه آن به اقتصاد كشورهايي نظير ايتاليا و يونان در اروپا وارد شده است.

جاناتان ماركوس در گزارشي از قول پروفسور پل استيونس، محقق ارشد دانشگاه چتهام هاوس گفت: «اصلي ترين مصرف كنندگان نفت ايران، ايتاليا و يونان بودند كه هر دو كشور خسارت ديده اند. بطور خاص، يونان خسارت ديده است زيرا نفت ايران را با شرايطي بسيار خوب دريافت مي كرده و ديگر نمي تواند فروشنده اي مانند ايران پيدا كند.» وي مي گويد: «يكي ديگر از دلايل اين است كه به محض اعلام تحريم ها، قيمت نفت در بازار افزايش پيدا كرد و يونان از اين جهت هم خسارت ديد.

گزارشگر بي بي سي اضافه كرد: به نظر نمي رسد تحريم هاي دست چين شده، نتايج سياسي درباره ايران داشته باشد. نايجل كوشنر وكيل ساكن لندن و متخصص امور تحريم ها معتقد است كه تحريم هاي جديد آنقدرها از لحاظ فشاري كه روي ايران مي آورد، مهم نيست به خصوص كه به نتيجه مورد نظر هم نمي رسد. اتحاديه اروپا مدت هاست كه ايران را به تحريم ها تهديد مي كند و شكست خورده است.

به گفته وي: «دست اروپا كوتاه است و نمي تواند به موفقيت هايي كه آمريكا تاكنون دست يافته است برسد. آمريكا موفق شده است كه خريد نفت را متوقف كند و قيمت نفت را پايين نگه دارد.»

كوشنر مي گويد: خطر زماني بوجود مي آيد كه ايران بخواهد درآمدهايش را افزايش بدهد. چه چيز بهتر از ايجاد يك مناقشه در منطقه براي رسيدن به اين مقصود؟ اگر قيمت عمومي نفت ناگهان بالا برود، مسلما ايران مي تواند نفت اش را به قيمت بالاتري بفروشد.


روزنامه وطن امروز:

پیشنهاد بی‌شرمانه مهاجرانی به مرسی

عطاء‌الله مهاجراني، وزیر اسبق ارشاد و عضو اتاق فکر جریان فتنه که هم‌اکنون در لندن ساکن است به دنبال پيروزي نامزدي اسلامگرا در انتخابات مصر، ‌ترويج بي‌حجابي را به دولت اين كشور پيشنهاد داد.
 
مهاجراني در مقاله‌اي كه در الشرق‌الاوسط نوشت، بدون اشاره به صراحت آيات قرآن براي حفظ حجاب، به كتاب «قاسم امين» اشاره كرد که مدعي شده بود: «حجاب کنوني زنان، دستور اسلام نيست و دعوت به کنار گذاشتن اين حجاب موجب خروج از دين نمي‌شود». مهاجراني ادعا كرد به عقيده وی هيچ دليل قاطعي بر واجب بودن حجاب وجود ندارد، از اين رو محمد مرسي نبايد حجاب را اجباري كند.

اخراج کامل منافقین از اشرف تا 2 هفته دیگر

یک مقام آگاه در دولت عراق گفت: بر اساس توافقات صورت گرفته اولیه بین گروهک‌ تروریستی منافقین و سازمان ملل، باقیمانده اعضای گروهک منافقین تا پیش از شروع‌ ماه رمضان پادگان‌ تروریستی اشرف را‌ ترک می‌کنند. 
 
 یک مقام آگاه در دولت عراق گفت: بر اساس توافقات صورت گرفته اولیه بین گروهک‌ تروریستی منافقین و سازمان ملل، قرار است باقیمانده اعضای گروهک منافقین تا پیش از شروع‌ ماه مبارک رمضان در قالب 2 گروه 600 نفره پادگان ‌تروریستی اشرف را‌ ترک کنند. بر اساس توافق یادشده، تنها 50 نفر از اعضای منافقین جهت تعیین تکلیف برخی اجناس و تاسیسات موجود در این پایگاه خواهند ماند.

سرطان همچنان جان منافقین را می‌گیرد

منابع آگاه امنیتی عراق از مرگ 2 تن از اعضای گروهک تروریستی منافقین در اردوگاه اشرف واقع در استان دیالی خبر دادند. 
 
 سرکرده‌های گروهک تروریستی منافقین مانع انتقال این 2 تن که از بیماری سرطان رنج می‌بردند به خارج از اردوگاه و درمان آنها می‌شدند. گفته می‌شود اسم یکی از این افراد «حمدالله رحمانی» است.
 
از سوی دیگر یک منبع آگاه امنیتی در استان ‌دیالی‌ اعلام کرد شخصی به نام ‌محمد حمادی‌ با فرار از اشرف، خود را به نیروهای عراقی تسلیم کرده و گفته می‌شود وی دارای اختلال روانی است. چند روز پیش نیز مسؤول شست‌وشوی مغزی منافقین در پایگاه «لیبرتی سابق» بر اثر بیماری سرطان درگذشت.

روزنامه تهران امروز :

احمدی نژاد : تحریم یک فرصت است

محمود احمدی نژاد رئیس جمهور کشورمان در واکنش به تحریم های جدید نفتی آن را فرصت دانست. او که در مراسم بزرگداشت روز سرباز گمنام امام زمان (عج) سخن می گفت، تصریح کرد: ملت ایران 33سال است که به طور مستقیم با مستکبران درگیر است و در این عرصه بهترین ، مومن ترین و شریف ترین سنگربانان نظام در وزارت اطلاعات حضور دارند.

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز دشمن قصد دارد، با حربه تحریم، جمهوری اسلامی را در نقطه ضعف قرار دهد، گفت: تحریم هایی که علیه کشورمان اعمال شده، سنگین ترین و شدیدترین تحریم هایی است که تا به حال علیه کشوری اعمال شده است و البته این تصور دشمنان که بتوانند با این تحریم ها ایران را در موضع ضعف قرار دهند، اشتباه و ناشی از حساب و کتاب های صرفا مادی است.
 
احمدی نژاد با اشاره به اینکه مجموع درآمد نفت، کمتر از 10 درصد حجم اقتصاد کشور را شامل می شود، گفت: باید تحریم رافرصتی ببینیم که همین مقدار وابستگی بودجه کشور به نفت نیز رفع شده و استفاده از نفت به عنوان سالحی برای تحریم برای همیشه از دست دشمن خارج شود. رئیس جمهور افزود: باید در مقابل فشارها ایستادگی کرده و از این تحریم ها بدهیم.

احمدی نژاد همچنین درباره نیروهای اطلاعات گفت: مومن ترین و شریف ترین سنگربانان نظام در وزارت اطلاعات حضور دارند.


رحمانی فضلی رئیس دیوان محاسبات ماند

روز گذشته برای آخرین صندلی ریاستی مجلس تصمیم گیری شد و بنا به رای نمایندگان مجلس عبدالرضا رحمانی فضلی رویس دیوان محاسبات ماند.

در رای گیری ای که دیروز در ضحن مجلس برگزار شد، نمایندگان مجلس رحمانی فضلی را با 198 رای به عنوان رئیس دیوان محاسبات کشور و امین حسین رحیمی نماینده مردم ملایر در مجلس هشتم را با 214 رای از 235 نماینده حاضر به عنوان دادستان دیوان مخاسبات انتخاب کردند. بر اساس ماده 11. 14 قانون دیوان محاسبات پس از افتتاح هر دوره قانون گذاری رئیس و دادستان دیوان محاسبات کشور به پیشنهاد کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس ثبت نام کرده بودند.

شاهرخی رئیس کمیسیون قضایی مجلس هشتم رقیب رحمانی فضلی برای کسب کرسی ریاست دیوان محاسبات بود ولی در جلسه این کمیسیون و با رای گیری ای که انجام شد رحمانی فضلی رئیس فعلی دیوان محاسبات توانسته بود22 رای اعضای این کمیسیون را کسب و به عنوان نامزد کمیسیون به صحن معرفی شود.


وزیر ارشاد باید تابع اسلام باشد نه تابع مشایی

انتقادات علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس به سیاست های فرهنگی دولت همچنان ادامه دارد. او در تازه ترین اظهار نظر خود گفت: وزیر ارشاد باید تابع اسلام باشد، نه تابع مشایی.

مطهری با اشاره به نگاه خاص دولت در برخورد با مسائل فرهنگی تاکید کرد که سیاست گذاری فرهنگی توسط مشایی رئیس دفتر رئیس جمهور انجام می شود. نماینده مردم تهران که از تریبون مجلس سحن می گفت، افزود: نگاهی به فیلم های سینمایی که طی چند سال اخیر اکران شده و اکنون در حال اکران است شاهد مدعای ماست.

فیلم هایی مثل شبانه روز و انتهای خیابان هشتم، جزو این فیلمها محسوب می شوند. عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اضافه کرد: در فیلم شبانه روز آنقدر روابط نامشروع و خیانتها در هم تنیده است که معلوم نیست زنی که باردار است پدر فرزندش کیست.

فیلم انتهای خیابان هشتم هم فیلمی است که خیانت را به نحوی به تصویر می کشد که مخاطب هم به خشم می آید. مضمون فیلم این است خواهری که مدتی است نامزد کرده برای نجات جان برادرش و به دست آوردن پول دیه حاضر شده که تن فروشی کند و انتهای فیلم هم با صحنه ای که دوربین منتظر برقرارری رابطه این زن برای نجات برادر محکوم به اعدامش است به پایان می رسد. واقعا چه نیازی به ساخت اینگونه فیلمهاست؟


حمله خاتمی به کیهان

سید محمد خاتمی رئیس دولت اصلاحات درباره دوران مدیریتش در روزنامه کیهان گفت: حقیقت این است که کیهان امروز، کیهان امروز است.

هیج نسبتی با کیهانی که ما دلمان می خواست و اعتقاد دارم که امام هم می خواست،ندارد.

حالا هیچ نسبتی نمی خواهم بگویم اما خیلی فاصله دارد با آنچه که در ذهن ما بود. خیلی از بد اخلاقی هایی که در جامعه به صورت سنت در آمده است، یکی از مجاری آن – اگر نگویم منابع – خود کیهان است.

نسبت های ناروا دادن، تهمت زدن و .... گویا برنامه این است که دفع حداکثری و جذب هیچ اتفاق بیفتد.


روزنامه قدس:

بازگشت به انتخابات

در روزهای اخیر دعوتنامه هایی خطاب به وزیران و استانداران دوره سازندگی و اصلاحات و اعضای بنیاد باران سراسر کشور جهت شرکت در یک همایش انتخاباتی ارسال شده. این همایش قرار است تا قبل از ماه رمضان برگزار شود و خاتمی به عنوان سخنران در آن حضور پیدا کند.


عملیات روانی پنتاگون علیه رزمایش سپاه

روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز ساعتی پیش در گزارشی، از تصمیم واشنگتن برای اعزام ناوگان کمکی به خلیج فارس برای پاکسازی تنگه هرمز در صورت مین‌گذاری نیروهای دریایی ایران خبر داد.

نیویورک‌تایمز این تصمیم واشنگتن را همزمان با آغاز تحریم‌های اروپا علیه ایران، مذاکرات کارشناسان هسته‌ای 1+5 با ایران در استانبول و رزمایش موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تحلیل کرده و آن را بیانگر نگرانی آمریکا از تغییر ترتیبات امنیتی خلیج فارس و تنگه هرمز دانسته است.

روزنامه جمهوری اسلامی :

دست و پا زدن عربستان و شبكه "العربيه"
 
* پايگاه اينترنتي شبكه خبري العربيه متعلق به عربستان سعودي به نقل از جمال خاشقچي و عبدالله النفيسي تحليل گران عرب مسائل منطقه نوشت: كشورهاي عرب خليج فارس بايد مصر را به چنگ آورند تا ايران را در منطقه منزوي‌تر كنند. اين دو از رئيس‌جمهور منتخب مصر خواستند دولتي ائتلافي و به دور از تسلط اخوان تشكيل دهد.
 
اوضاع نابسامان سياسي مصر در طول رقابت‌هاي انتخاباتي و پس از پيروزي محمد مرسي در انتخابات كه با دخالت كشورهاي عربي بويژه عربستان و امارات، به مرحله كودتاي نظامي در اين كشور نزديك كرده بود، چنان پيچيده است كه هرگونه نسخه خارجي براي اين كشور مي‌تواند انقلاب مصر را به شكست بكشاند. دست و پا زدن عربستان و شبكه "العربيه" پس از پيروزي مرسي در انتخابات نشانه ناكامي عربستان در مصر است.
 
 
طرحی که با مخالفت روبه رو شد
 
* براساس آمار ارتش رژيم صهيونيستي، از هر چهار نفر يك نفر از خدمت در ارتش فرار مي‌كند. به گزارش خبرگزاري قدس (قدسنا) به نقل از روزنامه "يسرائيل هايوم"، آمارهاي ارتش رژيم صهيونيستي نشان مي‌دهد كه يك نفر از چهار مرد مشمول خدمت، در ارتش اين رژيم نام نويسي نكرده است. داده‌هاي آماري ارتش رژيم صهيونيستي همچنين نشان مي‌دهد كه 9/40 درصد از زنان مشمول خدمت نيز در ارتش نام نويسي نكرده‌اند.
 
براساس اين آمار 35 درصد دلايل مذهبي را دلايل امتناع خود اعلام كرده‌اند. ارتش رژيم صهيونيستي به منظور مقابله با كمبود نيروهاي ارتش به دنبال تصويب طرحي بود كه يهوديان ارتدوكس مذهبي را به خدمت فرا خواند.
 
اين طرح با مخالفتهاي شديد برخي احزاب سياسي و همچنين يهوديان مذهبي همراه بود. بنيامين نتانياهو نخست‌وزير رژيم صهيونيستي روز دوشنبه دستور انحلال كميته پلستر (كميته رسيدگي كننده اين طرح) را صادر كرد.
 
 
برای مشاهده مجله شبانه اینجا کلیک کنید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار