مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم گفت: برای انتقال مفهوم انتظار به کودکان باید تلاش کنیم مفاهیم مهدوی را برای آنان ساده کنیم.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، به نقل از ستاد خبری نمایشگاه‌ طلیعه ظهور، محمد مخلصی در حاشیه بازدید از این نمایشگاه اظهار کرد: اینکه به مناسبت نیمه شعبان و میلاد امام زمان(عج) نمایشگاهی برای عرضه کالاها و خدمات در رابطه با امام زمان(عج) برپا شده، حرکت بسیار مفید و ارزنده‌ای است.

وی ادامه داد: در این نمایشگاه فعالیت‌های فرهنگی و هنری که ویژگی‌های منتظر واقعی را برای مخاطبان تشریح می‌کند، عرضه شده و این چنین حرکت‌هایی می‌تواند برای ترویج فرهنگ انتظار بسیار مفید باشد.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم ابراز داشت: این نمایشگاه‌ها باید به نحوی برگزار شود تا در مخاطب ایجاد فکر کند و تلنگری در روح او به وجود بیاورد تا به دنبال منتظر حقیقی شدن برود.

وی افزود: در هر کاری که قرار است مفهوم خاصی به مخاطب انتقال داده شود، باید مسئله گروه سنی مخاطب مورد لحاظ قرار گیرد.

مخلصی اضافه کرد: در اینگونه نمایشگاه‌ها باید متناسب با سن مخاطبان مختلف تلاش کنیم تا مفاهیم به آنان انتقال داده شود.

وی ادامه داد: برای کودکان باید با زبان خاص خودشان و استفاده از روش‌های جذاب، تلاش کنیم مفاهیم دینی را برای آنان ساده کنیم.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم با اشاره به اینکه کار برای کودکان باید در آنان تولید رفتار کند، ابراز داشت: با استفاده از مصداق‌های قابل باور در زندگی فردی و اجتماعی می‌توان مفهوم انتظار را به گونه‌ای برای کودکان عینی کرد که تا بزرگسالی این موضوع در خاطرشان مانده و در نحوه نگرش آنها تاثیرگذار باشد.

وی عنوان کرد: سزاوار است مربیانی که در این زمینه کار می‌کنند و در چنین موقعیت‌های نمایشگاهی کار با کودکان را به عهده می‌گیرند، در این کار تجربه داشته و مهارت‌های مربوط به آن را کسب کرده باشند./ج1

برچسب ها: قم ، کودکان ، کوذکان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.