معاون امور اجتماعی بهزیستی خراسان شمالی گفت: 230 کودک خیابانی توسط بهزیستی این استان ساماندهی شدند.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، همایون غلامی با اشاره به کم توجهی دستگاه‌ها به موضوع کودکان خیابانی به عنوان یکی از آسیب‌های اجتماعی اظهار کرد: کودکان عامل حفظ و بقای جامعه هستند و میزان رشد و پیشرفت جامعه بستگی به تربیت صحیح آنان دارد.

وی افزود: در حال حاضر  100 میلیون کودک خیابانی و 250 میلیون کودک کار در دنیا وجود دارد که در کشور ما بر اساس آمار رسمی 20 هزار و بر اساس آمار غیر رسمی 400 هزار کودک خیابانی وجود دارد.

غلامی بد سرپرستی، اعتیاد در خانواده، فقر و برخی عوامل دیگر را سبب به وجود آمدن کودکان خیابانی دانست و گفت: مجلس با تصویب قانون حمایت از کودکان و نوجوانان در سال 81 هرگونه سوء استفاده از کودکان خیابانی را از جرائم عمومی دانسته و مجازات مختلف در نظر گرفته است و دولت نیز با تصویب آیین نامه ستاد ساماندهی کودکان خیابانی در سال 84 دستگاه‌های مختلف را برای این مساله مأمور کرده است.

وی به ساماندهی230 کودک خیابانی با راه اندازی یک مرکز توسط بهزیستی استان از سال 89 اشاره کرد و افزود: این سازمان با اجاره یک ساختمان، اختصاص پنج کارشناس، تجهیز مرکز، نظارت مستمر و تشکیل تیم‌های تخصصی بیش از سه هزار و 400 مورد خدمات به کودکان خیابانی پذیرش شده در این مرکز پرداخته است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی خراسان شمالی اظهار کرد: 50 درصد پذیرش شدگان بین  12تا 18سال سن داشته‌اند که با تلاش روانشناسان و مددکاران بهزیستی به خانواده خود بازگشتند.

وی همچنین خواستار تأمین اعتبار مصوبه سفر سوم دولت برای ساخت دو مرکز آسیب دیدگان اجتماعی شد./ج1

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.