پس از عذرخواهي ديشب هيلاري كلينتون، راه عبور کاروان هاي امداد رسان ناتو از پاکستان به افغانستان پس از هفت ماه مجددا باز شد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني الجزيره انگليسي، پاکستان بار ديگر اجازه مي دهد کاروان هاي امداد ناتو از اين کشور عبور کنند.

اين اقدام پس از عذرخواهي هيلاري کلينتون وزير خارجه آمريکا از کشته شدن 22 سرباز پاکستاني در حمله هوايي نوامبر گذشته صورت مي گيرد. در عين حال طالبان پاکستان وعده داده است کاميون هايي را که تجهيزات کمکي براي ناتو حمل مي کنند، هدف قرار مي دهد.

عذرخواهي آمريکا از کشته شدن بيست و دو سرباز پاکستاني که در بيست و ششم  نوامبر سال گذشته در مرز افغانستان کشته شدند، چيزي بود که پاکستان مدت ها منتظر شنيدن آن بود.

در عين حال دولت اوباما تمايلي به اين عذرخواهي نداشت زيرا آنچه را رخ داده بود يک حادثه مي دانست. با اين حال عذرخواهي کلينتون که روز سه شنبه مطرح شد، براي باز شدن اين بن بست هفته ماهه کافي بود.

پس از کشته شدن اين سربازان احساسات ضد آمريکايي شديدي در پاکستان به وجود آمد و پاکستان که پيش از آن از تصميم آمريکا براي هدف قرار دادن اسامه بن لادن بدون اطلاع اين کشور ناراضي بود، اين بار به طور جدي در موضع دفاع از حاکميت خود برآمد.

هزينه اين کشمکش براي آمريکا بسيار بود. اين کشور هر ماه مي بايد صد ميليون دلار اضافه مي پرداخت تا کالاهاي لازم را به نيروهاي خود در افغانستان برساند. اين کشور همچنين مجبور بود واحدهاي نظامي کوچک را از پايگاه هوايي شامسي که براي حملات هواپيماهاي بدون سرنشين از آن استفاده مي کرد، بيرون بکشد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار