بدنبال کشته شدن 3 نفر و زخمي شدن دست کم21 نفر در تظاهرات خشونت آميز روز گذشته در پرو ، ‌دولت اين كشور در سه استان حالت فوق العاده اعلام کرد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آسوشيتدپرس ؛ اين دومين بار طي 5 هفته اخير است که اعتراضات عليه بهره برداري از  اين معدن طلا تلفاتي بر جاي مي گذارد و دولت حالت فوق العاده اعلام مي کند.

خوآن خيمنز وزير دادگستري پرو اين خبر را اعلام کرد. او پس از آن که هزاران تظاهرکننده با پليس و سربازان دولتي درگير شدند آزادي هاي مدني را به حالت تعليق در آورد.

خيمنز گفت : دو افسر پليس و يک سرباز در درگيري با تظاهرکنندگان در مقابل ساختمان شهرداري در سلندين - شهري درايالت کاجامارکا در شمال پرو - زخمي شدند . مقامات پرو اعلام نکردند چرا پليس  و يا سربازان از سلاح هايشان عليه تظاهرکنندگان استفاده کردند . در اين درگيريها سه غير نظامي کشته شدند. دو تن از آنها بر اثر اصابت گلوله به سر کشته شدند.
دادستان محلي نيز اعلام کرد15 نفر دستگير شدند.

شهر سلندين مقر اصلي معترضان به احداث معدن طلاي کونگا به ارزش 4 ميليارد و 800 ميليون دلار محسوب مي شود . ساکنان محلي بيم آن دارند احداث اين معدن به منابع آبي آن آسيب بزند.

براساس اين گزارش ، شرکت آمريکايي  نيومونت ملينينگ که در کلرادو قرار دارد قصد دارد اين معدن را احداث کند . دولت پرو در روز 29 ماه مه نيز پس از آنکه در درگيريها با پليس 2 نفر کشته شدند در سه استان اين کشور حالت فوق العاده اعلام کرده بود.
برچسب ها: پرو ، تظاهرات ، درگیری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار