"آندرس مانوئل لوپز اوبرادور " نامزد شکست خورده انتخابات رياست جمهوري مکزيک خواستار بازشماري آراي انتخابات روز يکشنبه شده است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رويترز ؛اوبرادور که در انتخابات رياست جمهوري اخير مکزيک  با حدود 6.5 درصد اختلاف در شمار آرا پس از انريکه پنا نيه تو نامزد حزب انقلابي نهادي مکزيک نفر دوم اعلام شده است، حزب انقلابي نهادي را به خريد آرا و ديگر تقلب هاي انتخاباتي متهم کرده است.

وي با طرح اين اتهامات موجب زنده شدن خاطرات انتخابات 2006 مزيک شد که در آن انتخابات نيز با خودداري از پذيرش شکست موجب بي ثباتي بازار شد و از هواداران خواست چندين هفته تظاهرات در پايتخت برگزار کنند.

لوپز اوبرادور همچنين پيش از برگزاري انتخابات و در طول مبارزات انتخاباتي به طور غيرمستقيم اعلام کرده بود که در صورت شکست، نتايج انتخابات را به چالش مي کشد.

براساس اين گزارش ، وي روز گذشته به وقت محلي اعلام کرد ستاد تبليغاتي وي از کميسيون فدرال انتخابات مکزيک خواهد خواست آراء را بازشماري کند. وي گفت از اين مسئولان خواهيم خواست که انتخابات را پاکسازي و شفاف سازي کنند. وي گفت به خاطر ملت و کشور مکزيک بايد همه آرا بازشماري شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار