مدیركل شركت غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل گفت: تاكنون هفت هزار تن گندم با قیمت كیلویی چهار هزار و 200 ریال از كشاورزان این استان خریداری شده و 141 میلیارد ریال از بابت بهای گندم های خریداری شده نیز توسط بانك سپه به كشاورزان پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبيل عباس كریمی دیروز در جلسه خرید گندم شهرستان نمین این قیمت مصوب برای خرید گندم را عادلانه ندانست.

وی با اشاره به بالا بودن قیمت جو در مقایسه با گندم از این بابت كه امكان دارد كشاورزان تحت تاثیر قیمت بالای محصول جو قرار گرفته و در فصل كاشت آتی میزان زیر كشت گندم كاهش یابد اظهار نگرانی كرد.

كریمی گفت: سیاست دولت بر این است كه گندم مازاد برنیاز كشاورزان امسال در وهله اول توسط بخش خصوصی و در مراحل بعدی توسط تعاونی ها و اداره غله خریداری شود.

مدیر جهاد كشاورزی نمین هم گفت: امسال دو مركز خرید در شهرهای نمین و آبی بیگلو گندم مازاد بر نیاز كشاورزان منطقه را خریداری می كنند.

بهروز آقازاده از آغاز برداشت مكانیزه محصول گندم تا 10 روز آینده در شهرستان نمین خبر داد و پیش بینی كرد امسال بیش از 34 هزار تن گندم از مزارع آبی و دیم منطقه برداشت شود.

وی میانگین برداشت گندم از مزارع آبی و دیم این شهرستان را پارسال به ترتیب چهار هزار و 200 كیلوگرم و 250 كیلوگرم در هكتار ذكر كرد.

آقازاده گفت: با توجه به بارش های خوب نزولات آسمانی پیش بینی می شود امسال میانگین تولید گندم این شهرستان در مزارع آبی به 5/4 تن و در مزارع دیمی به ببش از یك تن افزایش یابد./س

برچسب ها: اردبیل ، خرید ، گندم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.