راههای افزایش عمرمبل و محصولات چرمی کدام است؟

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک لوازم و وسايل چرمي مثل كيف، كفش، مبل و... اگر از جنسي طبيعي ـ و نه مصنوعي ـ باشند ظريف و گران‌قيمت هستند؛ به همين سبب نياز به دقت و توجه بيشتري براي نگاهداري و افزايش عمر دارند.

اگر طرز نگهداري و مراقبت از چرم‌هاي طبيعي را نمي‌دانيد، برخي اشارات كلي اين نوشتار ممكن است مفيد باشد:

اشياء بُرنده و تيز را درون يا روي كيف، پوشاك و مبل‌هاي چرمي نگذاريد/كيف‌هاي ساخته شده از جنس چرم تحمل كمتري در برابر سنگيني دارد. آنها را سنگين و انباشه از وسايل نكنيد كيف، كفش، كاپشن و اجناس ساخته شده از چرم طبيعي در برابر آب مقاوم‌تر از پارچه است، اما ضدآب نيستند. روزهاي باراني پوشاك چرمي را تعويض كرده، يا براي محافظت بيشتر، بر آنها اسپري ضد آب كلونيل بپاشيد.

در صورت خيسي چرم كه سبب تغيير رنگ آن نيز مي‌شود، بلافاصله آن را لاي پارچه‌اي نخي بپيچانيد تا آب چرم به پارچه منتقل شود، سپس در سايه و معرض هواي آزاد قرار دهيد تا حالت اوليه آن بازگردد. از نرم‌كننده‌هاي مخصوص سطح چرم نيز مي‌توان براي رفع خشك‌شدگي استفاده كرد.چرم طبيعي اندكي رطوبت در خود دارد. نور شديد آفتاب و گرماي زياد، باعث خشك شدن بافت چرم مي‌شود. محصولات چرمي را در معرض نور آفتاب و مجاورت گرماي شوفاژ و بخاري قرار ندهيد/مواد شيميايي، حلال‌ها و بخصوص عطرها و ادكلن‌ها دشمنان چرم هستند.

براي تميز كردن محصولات چرمي، گرد و غبار سطح آنها را با اسفنجي نرم بزداييد. با واكس مخصوص چرم طبيعي نيز مي‌توانيد آنها را براق كنيد/از واكس چرم زياد استفاده نكنيد، زيرا سبب بسته‌شدن منافذ چرم شده، عمر آن را كم مي‌كند/اگر از كيف يا كفش چرمي خود براي مدتي استفاده نمي‌كنيد، درون آنها را با كاغذ باطله پر كنيد. آنها را درون پلاستيك نگذاريد تا هوا راحت و آسان به بافت چرم برسد.

كيف‌هاي اداري و دستي ساخته شده از چرم را به‌صورت ايستاده روي ميز يا بر زمين نگذاريد. اين كار سبب افتادگي و تغيير حالت آنها مي‌شود./س
برچسب ها: مبل چرمی ، افزایش عمر ، چرم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.