به
گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران گيلان ، امیر عبدوس مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان گفت : س ازمان
حفاظت محیط زیست نظرات خود را در خصوص این ارزیابی اعلام و درحال حاضر
سازمان منطقه آزاد انزلی در حال اصلاح طرح مبتنی بر استاندارهای مورد نظر محیط زیست است
. مدیرعامل منطقه آزاد انزلی نیز در مورد بندر كاسپین گفت: این بندر بزرگترین طرح عمرانی و زیرساختی منطقه آزاد با هدف بهره گیری از ظرفیت های ترانزیتی در دریای خزر و افزایش ظرفیت ایران در كریدور بین المللی شمال - جنوب براساس مصوبه دور دوم سفرهای استانی دولت در حال انجام است. سعید رحیمی خاطرنشان کرد: ساخت موج شكن های این بندر از سوی این سازمان با حدود 40 درصد پیشرفت فیزیكی در حال انجام است و در دو سال آینده موج شكن های آن و در مراحل بعد بخش های مختلف بندركاسپین با همكاری سرمایه گذاران داخلی و خارجی و سازمان هایی چون سازمان بنادر و دریانوردی ساخته می شود. ساخت اسكله های بندركاسپین با اعتبار 4 هزار میلیارد ریال از با 22 پست اسكله و ظرفیت تخلیه و بارگیری 11 میلیون تن كالا در یك نوبت كاری از نیمه دوم سال 88 اغاز شده است. بندر كاسپین قابلیت پهلوگیری كشتی هایی با آبخور 9 متر و ظرفیت 12 هزار تن كالای تجاری و 20 هزار تن كالای نفتی را خواهد داشت و برای آن دو موج شكن هریك به طول 1 / 6 كیلومتر در نظر گرفته شده است. /س |