مدیر عامل شرکت عمران و مسکن سازان استان اصفهان گفت: باهماهنگی های انجام گرفته متقاضیان تسهیلات می توانند بدون نیاز به معرفی نفرات، از وام 7 درصدی درشهراصفهان و4 درصدی درسایرشهرها استفاده کنند.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان غلامرضاعمرانی با بیان این مطلب وبا اشاره به ابلاغ شیوه نامه مسکن خودمالکی در بافت فرسوده افزود : این تسهیلات درحال حاضر 200 میلیون ریال به ازاء هرواحد می باشد و در صورت تصویب شورای پول واعتبار به 300 میلیون ریال افزایش می یابد.

وی با اشاره به این که از ابتدای سالجاری تاکنون حدود 30 میلیارد ریال تسهیلات جهت پرداخت به 163 واحد مسکونی مصوب گردیده است گفت: باتوجه به ابلاغ 2000 واحد سهمیه مسکن خود مالکی دربافت فرسوده و همچنین سهمیه سایر بانکها درسال 91 به دولت شرایطی فراهم آورده است که هرمیزان که متقاضی دربافت فرسوده باشد و باهرشرایطی قادرخواهند بود ازتسهیلات بانرخ های متفاوت استفاده کنند.

غلامرضا عمرانی بااشاره به این که ازسال 85 تاکنون حدود 870 میلیارد ریال تسهیلات دربافت فرسوده استان اصفهان به حدود 5300 واحد پرداخت شده است، گفت باروند جدید پرداخت تسهیلات آمار پرداخت تسهیلات درپایان سال ازمرز 1000 میلیارد ریال خواهد گذشت .

همچنین تا پایان سال جاری تعداد 1031 واحد مسکونی که از تسهیلات بافت فرسوده به میزان 200 میلیارد ریال استفاده نموده اند افتتاح خواهد شد.

وی با اشاره به این که ازسال 86 تاکنون حدود 21000 واحد مسکونی دربافتهای استان اصفهان توسط مردم احداث گردیده گفت: این میزان ساخت وساز منجر به نوسازی حدود 142 هکتار ازمساحت بافتهای فرسوده شده است.

وی گفت: بیشترین سهم درنوسازی بافتهای فرسوده مربوط به ساخت وساز مردم می باشد که دولت باتاکید براین موضوع ودر راستای افزایش حضورمردم دردوجبهه اقدامات فرهنگی و ترویجی و اقدامات اجرایی به منظور توسعه زیرساختها دربافتهای فرسوده اقدام نموده است.

به همین منظور درسه ماهه اول سال بیش از یک میلیارد ریال درزمینه اقدامات فرهنگی ترویجی و همچنین 20 میلیارد ریال در راستای اصلاح معابر و توسعه زیرساختها در شرکت عمران و بهسازی شهری ایران هزینه گردیده است.

عمرانی با اشاره به اصلاح شبکه توزیع برق در محلات بافت فرسوده در کلانشهر اصفهان گفت : اصلاح شبکه توزیع برق در محله شهشهان با اعتبار دو میلیارد ریال با همکاری شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان در حال انجام است .

وی افزود : شبکه های برق در محله های قدیمی از شبکه هوایی به شبکه زمینی منتقل یافته و برای انشعاب برق برای مالکان واحد های مسکونی در بافت فرسوده 10 درصد تخفیف در نظر گرفته شده است .

وی در ادامه به اقدامات فرهنگی ترویجی این شرکت اشاره کرد و گفت : برگزاری 16 دوره آموزش ویژه مدیران درشهرهای کاشان، آران وبیدگل، خمینی شهر، نجف آباد، شهرضا، خوراسگان، نایین ونطنز از جمله این اقدامات می باشد.

وی همچنین به برگزاری مسابقه بزرگ عکس، گرافیک وکاریکاتور اشاره نمود وگفت علاقمندان می توانند جهت اطلاع بیشتر دراین زمینه به پایگاه اطلاع رسانی مدیران ومتولیان بافتهای فرسوده شهری به آدرسwww.imbf.ir و سایت شرکت به نشانی www.maskansazancz.ir و نمایند./س

برچسب ها: اصفهان ، بافت ، فرسوده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.