مردم پاکستان از گشايش مسير ناتو به افغانستان خشمگين اند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران، مردم پاکستان از تصمیم جدید این کشور برای بازگشایی مسیر تدارکاتی ناتو به افغانستان بسیار خشمگین هستند.

یکی از روزنامه های پاکستانی در صفحه اول خود آورد: آمریکا عذرخواهی کرد، مسیر تدارکاتی ناتو باز شد.

«سیفور رحمان عباسی» میوه فروش پاکستانی، گفت: زنان و بچه های پاکستانی کشته شدند. چه کسی این کار را انجام داد؟ امریکایی ها این کارها را به دست افراد نالایق در دولت پاکستان انجام دادند. من اعتراف می کنم که ما نگرانیم که همه کشور از دست ما برود.

یک معلم بازنشسته پاکستانی گفت: افغان ها برادران ما هستند. این همه کاروان که از پاکستان به سوی افغانستان حرکت می کند، برای آنها گل حمل نمی کنند. بچه های افغان کشته می شوند و در پاکستان هم بچه های ما در حملات هواپیماهای بدون سرنشین کشته می شوند. اجازه دادن به انتقال این تجهیزات از این مسیر به افغانستان نهایت بی شرمی است.

یک فروشنده لوازم یدکی پاکستانی نیز گفت: این درست نیست، این اقدام یک گناه است و به ضرر اسلام است. دولت پاکستان تمام اصول خود را به پول فروخت.

یک تاجر محلی در شهر کویته پاکستان گفت: آمریکایی ها همیشه در قتل مردم پاکستان دست داشته اند،آیا باید آنها را تنها با یک عذرخواهی بخشید؟ تنها یک کلمه عذرخواهی برای بخشیدن آنها کافی است؟

یک شهروند پاکستانی نیز گفت: اکنون حدود نیم ساعت طول می کشد تا یک بیمار را از شهر لندی کوتل به پیشاور انتقال داد. وقتی انتقال محموله های ناتو آغاز شود همین مسیر را دست کم پنج ساعت باید رفت. تعداد زیادی مریض در این مسیر خواهند مرد. اقدام دولت پاکستان در بازگشایی مسیر تدارکاتی ناتو چگونه به نفع مردم پاکستان خواهد بود؟

وزیر اطلاع رسانی دولت پاکستان گفت: پس از آنکه آمریکا همه درخواست های این کشور را پذیرفت، دولت اسلام آباد تصمیم به بازگشایی مسیر تدارکاتی ناتو به افغانستان گرفت.

قمر زمان کایرا، گفت: آمریکا اصول پاکستانی ها را که بر مبنای عذرخواهی بود، پذیرفت و همچنین توافق کرد که در جنگ علیه تروریسم با پاکستان همکاری کند. آمریکایی ها با تاکید بر احترام به حاکمیت ارضی پاکستان اعلام کردند در آینده حاکمیت ارضی پاکستان مورد مصالحه قرار نخواهد گرفت. اینها خواسته های پاکستانی ها بودند که آمریکا پذیرفت.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار