سازمان غیردولتی آکسفام از جامعه بین المللی به‌ویژه اتحادیه اروپا خواست بدون موافقت رژیم صهیونیستی به فلسطینیان دره اردن که به علت شهرک سازی رژیم صهیونیستی در معرض خطر قرار گرفته‌اند کمک کند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، بر اساس گزارش آکسفام در دره اردن که 30 درصد مساحت بخش اشغالی کرانه باختری را تشکیل می‌دهد، 66هزار فلسطینی و نه هزار و 500 شهرک نشین صهیونیست زندگی می‌کنند اما شهرک‌ نشینان 86 درصد و فلسطینیان تنها شش درصد مساحت این دره را در کنترل دارند.
در این گزارش آمده است ،تاثیر محدودیتهای دولت اسرائیل و عدم سرمایه گذاری کمک کنندگان و تشکیلات خودگردان سبب شده است سطح فقر فلسطینیان در دره اردن نسبت به بقیه مناطق کرانه باختری تقریبا دو برابر شود که این وضعیت مردم را به ترک منطقه واداشته است.
آکسفام در گزارش خود از کمک کننده‌ها به‌ویژه اتحادیه اروپا که مهمترین شریک تجاری اسرائیل و بزرگترین کمک کننده به فلسطینیان است خواسته از طرحهای توسعه دره اردن حمایت کنند .
این سازمان غیر دولتی تاکید کرد سفر چند روز آینده خوزه مانوئل باروسو رئیس فعلی کمیسیون اروپا به کرانه باختری فرصتی است تا اتحادیه اروپا از صدور بیانیه فراتر رود و اجرای بیانیه ماه مه شورای امور خارجی را تضمین کند . اتحادیه اروپا در این بیانیه اعلام کرده است کمک مالی به فلسطینیان در دره اردن را ادامه می‌دهد و انتظار دارد این گونه سرمایه گذاریها حمایت شوند که اشاره تلویحی به تخریب‌های اسرائیل است.
آکسفام همچنین به اتحادیه اروپا توصیه کرده است بر اساس همان اصلی که گزارش سالانه در باره شرق بیت‌المقدس انتشار می دهد،گزارشی سالانه هم در باره اوضاع دره اردن انتشار دهد و بر اسرائیل فشار آورد تا اختیار طراحی شهرها و روستاهای فلسطینی دره اردن را به فلسطینیان واگذار کند.
برچسب ها: اکسفام ، فلسطینی ، کمک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار