وزير امور خارجه كشورمان گفت: مهدويت در مقطع كنوني مهجور نيست و بحث انتظار در تمامي جوامع بشري وجود دارد.

به گزارش خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران؛ علي‌اكبر صالحي وزير امور خارجه كشورمان در حاشيه هشتمين همايش بين‌المللي دكترين مهدويت كه در محل سالن همايش‌هاي بين‌المللي صدا و سيما در حال برگزاري است در جمع خبرنگاران حاضر شد.
صالحي با بيان اينكه ما در دين و اصولا در باور‌هايمان دو عنصر اصلي ايمان را مدنظر قرار مي‌دهيم گفت:‌ يكي از عناصر عمده ايمان باور به غيب است و عنصر ديگر ايمان، صبر و انتظار به شمار مي‌رود و يكي از تفاسير «اعوذبالله من الشيطان رجيم الف لام ميم ذلك في كتاب لاريب في هدا للمتقين الذين يومنون بالغيب» كه مي‌خوانيم مي‌تواند ايمان به غيب و  ايمان به حضرت حجت (عج)باشد.
وي تصريح كرد:‌ خيلي جالب است ما به فرازهاي ديگر اين آيه كه دقيق مي‌شويم كتاب را به عنوان نشانه نام مي‌بردكه اگر ما كتاب را به عنوان نشانه قرار دهيم در اين نشانه هيچ ترديدي نيست؛ اين كتاب هدايت‌گر است و باور به حضرت حجت جايگاهي ويژه در دستورات الهي دارد.
وزير امور خارجه در ادامه خاطرنشان كرد: مطلب دوم صبر و انتظار است و در «ان الله مع‌ الصابرين»  صبر و انتظار به عنوان يكي از نشانه‌هاي ايمان به شمار مي‌رود و اين نشست‌ها به دنبال بحث و بررسي قرار دادن اين موضوع است چرا كه عناصر متعدد ديگري وجود دارد كه بايد به آنها پرداخته شود.
صالحي همچنين اظهار داشت: ما مي‌بينيم درحاليكه انقلاب اسلامي رخ داد، كمونيسم، صهيونيسم و نيهيليسم آرام آرام به سوي محو و نابودي روانه مي شوند.
وي بااشاره به جايگاه جديد اسلام در دنيا گفت:‌ دين محرك جامعه شده است و در راستاي شناساندن دين جامعه بشري مسئوليت‌هايي بر عهده ما گذارده شده است و بايد ابعاد مختلف، اصول و عناصر مختلف دين را موشكافي كنيم و آنرا به جامعه بشري عرضه كنيم كه البته اين گونه نشست‌ها در راستاي همين مهم بوده و حركت مي‌كنند تا بتوانند عناصر اصلي دين را به جامعه جهاني منتقل كنند.
وزير امور خارجه كشورمان در ادامه خاطرنشان كرد: در حال حاضر بحث مهدويت در جامعه جهاني مهجور نيست و بحث انتظار در تمامي جوامع بشري وجود دارد، حتي در تمامي اديان الهي؛ چرا كه انتظار براي مسيح موعود در اديان ديده مي‌شود بنابراين بحث انتظار در جامعه جهاني در حال جا باز كردن است.
وي تصريح كرد: تلنگرهاي فكري باعث قرابت نسل‌هاي فكري جديد شده و باعث مي‌شود تا روي يك محور مشترك كه همان نجات‌بخش است كه هر كسي به تعبير خودش تعبير مي‌كند و ما آنرا حضرت مهدي مي‌ناميم روي اين نقطه مشترك كه انسان‌ها را حول يك محور جمع كند با هم همفكري و همدلي داشته باشيم./ب2

برچسب ها: مهدویت ، صالحی ، جوامع ، اسلام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار