سامانتا کریستوفرتی اولین زن ایتالیایی عضو آژانس فضایی اروپاست که به فضا می رود.

به گزارش خبرنگار دانش باشگاه خبرنگاران؛ انتظار می رود که در نوامبر 2014 یک زن ایتالیایی ماموریتی را در فضا انجام دهد.
 
این زن سامانتا کریستوفرتی از آژانس فضایی اروپا ESA است. سامانتا کریستوفرتی، کاپیتان نیروی هوایی ایتالیا، ایستگاه فضایی بین المللی ISS را که روی شاتل روسی SOYUZ قرار گرفته را به عنوان یک ماموریت طولانی مدت اعلام کرد.

بعد از اعلام این ماموریت با عنوان "شما در سال 2014 اولین زن ایتالیایی در فضا را خواهید دید."
سامانتا کریستوفرتی گفت:" 3 سال گذشته مثل یک فضا نورد اروپایی لحظات باورنکردنی از رشد شخصیتی و حرفه اي را گذرانده ام. حالا دوباره برای ادامه این سفر با هدف خدمت به ایتالیا و اروپا به عنوان یک عضو از آژانس فضایی بین المللی هیجان زده هستم."

وی می افزاید:" از آژانس فضایی ایتالیا، آژانس فضایی اروپا و نیروی هوایی ایتالیا برای این فرصتی که به من داند سپاسگذارم."ما مثل ساکنان موقت یک ایستگاه بشری در فضا، از هر تلاشی برای به اشتراک گذاشتن ماموریت دریغ نمی کنیم.

لازم به ذکر است، سامانتا کریستوفرتی متولد میلان، 35 ساله، بعد از دبیرستان در ترنو، در رشته مهندسی مکانیک از دانشگاه آلمانی موناکو فارغ التحصیل شد، در سال 2005 در فرهنگستان علوم در آکادمی نیروی محل و نقل فضایی شرکت کرد.
 
 او به زبانهای آلمانی، انگلیسی، فرانسه تسلط دارد و صحبت می کند و یک دانش خوب از زبان روسی نیز دارد.او غواصی می کند و تفریحات و فعالیت های او عبارتند از : خواندن، یوگا، شنا کردن، اسکی و پس از آن غارنوردی و دوچرخه سواری در کوهستان است.

خاطر نشان می شود: که قبل از او تنها یک زن بود که وارد آژانس فضایی اروپا ESA شد که کسی جز کلودیا آندره دشایز نبود، در حالیکه ماریانه مرچز بلژیکی در ابتدای سال 90 انتخاب شد اما هرگز در کنار همسر ایتالیایی خود مائورتیز یوچلی پرواز نکرده است./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.