این سازمان به اطلاعاتی دست یافته که بر اساس آن برخی صاحبان نفوذ در یمن اقدام به جذب نیرو و بسیج کردن صدها تندروی عضو شبکه تروریستی القاعده و هواداران آن و نیز فراهم آوردن اسلحه برای آنان شده اند و علاوه بر این اقدامات قصد دارند، قتل عام شیعیان یمنی را پوشش و وجهه قانونی بدهند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران به نقل از شیعه آنلاین، بنیاد جهانی shia rights watch (سازمان بین المللی حقوق شیعیان جهان) در جدید ترین اطلاعیه ای خود از رئیس دولت یمن خواسته است تا بنا به مسئولیت ملی و قانونی خود، در برابر طرح خطرناک منطقه ای با حمایت های مشکوک منطقه ای و بین المللی که بخش بزرگی از عوامل دولت را جذب و برای اجرای منویات آمران و طراحان بر ضد شیعیان پیرو اهل بیت علیهم السلام در استان "صعده" و برخی مناطق یمن در چند روز یا چند هفته ی آینده، بایستد.

در این اطلاعیه همچنین آمده: این سازمان به اطلاعاتی دست یافته که بر اساس آن برخی صاحبان نفوذ در یمن اقدام به جذب نیرو و بسیج کردن صدها تندروی عضو شبکه تروریستی القاعده و هواداران آن و نیز فراهم آوردن اسلحه برای آنان شده اند و علاوه بر این اقدامات قصد دارند، قتل عام شیعیان یمنی را پوشش و وجهه قانونی بدهند.

در اطلاعات به دست آمده تأکید شده که سفیرانی از کشورهای مختلف و با کمک افرادی از دولت یمن و برخی احزاب یمنی بر زمینه سازی عملیات نسل کشی بر ضد شهروندان یمنی در "صعده" نظارت دارند.

بنابراین در صورت موفقیت طرف های تندرو در انجام این طرح، بنیاد جهانی shia rights watch نسبت به پیامدها و عوارض طرح فوق بر تمام اقشار ملت یمن هشدار می دهد که اقداماتی در سراسر منطقه از آن جمله خواهد بود.

برچسب ها: شیعه ، یمن ، حقوق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار