عضو هيات موسس فراكسيون بيداري اسلامي از نهايي شدن تركيب هيئت رئيسه اين فراكسيون بعد از تعطيلات دو هفته اي مجلس خبر داد.

عباس مقتدايي خوراسگاني نماينده مردم اصفهان در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به برگزاري نشست مقدماتي اعضاي هيئت موسس فراكسيون بيداري اسلامي گفت: در اولين هفته كاري مجلس در آينده نزديك، فراكسيون بيداري اسلامي با حضور تمام اعضاي موسس و نمايندگان عضو تشكيل خواهد شد.
نماينده اصفهان تصريح كرد: در اين جلسه راهكارهاي اجرايي شدن و تحقق حركت‌هاي غيررسمي نمايندگان مجلس را در خصوص بيداري اسلامي و اتحاد امت اسلامي پيگيري خواهيم كرد.
وي در ادامه افزود: جمع قابل توجهي از نمايندگان مجلس ضرورت پيگيري رويكرد بيداري اسلامي و تحقق وحدت ميان جهان اسلام را احساس مي‌كنند و علاقه‌مند پيگيري اين موضوع هستند.
عضو هيئت موسس فراكسيون بيداري اسلامي با بيان اينكه تركيب هيئت اين فراكسيون در نشست آتي مشخص خواهد شد، گفت: پس از تشكيل اولين جلسات فراكسيون، بحث تحقق اهداف و برنامه‌هاي اجرايي فراكسيون اسلامي در دستور قرار خواهد گرفت.
سخنگوي كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس در ادامه به تشريح ضرورت تشكيل اين فراكسيون پرداخت و اظهار داشت: با توجه به تحولات اخير جهان اسلامي و گسترش موج فزاينده بيداري اسلامي و با توجه به نقش الهام‌بخشي جمهوري اسلامي ايران و با عنايت به رويكردهاي اسلامي در خصوص سياست و حكومت ، ضروري است كه مجامع رسمي و غيررسمي اسلامي با يكديگر همكاري داشته باشند.
 وي ادامه داد:بايد با نگاهي همه جانبه به موضوعات جهان اسلام بيش از پيش زمينه‌هاي اتحاد را بين ملل اسلامي ايجاد كرد و با شناخت زمينه‌هاي تفرقه در جهت از ميان بردن فاصله ميان امت اسلامي اقدام كرد.
وي در ادامه افزود: با عنايت با هدافي كه به عنوان اهداف نظام اسلامي در قانون اساسي جمهوري اسلامي ذكر شده و با عنايت به آرمان‌هاي انقلاب اسلامي و با توجه به رسالت مجلس شوراي اسلامي قرار شد فراكسيوني شكل بگيرد تا تحقق اهداف پيش گفته را به سرعت و جديت بيشتري دنبال كنند تا چنانچه لازم باشد اقداماتي در عرصه سياسي بين‌المللي، ديپلماتيك و حتي قانون‌‌گذاري داخلي شكل بگيرد./ب2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار