سرمربيان سوپرليگي بسکتبال پيشنهادات زيادي براي ليگ جديد داشتند اما در نهايت شكل سهميه بندي به حالت 2 سال قبل برگشت و پيشنهادات جديدي تصويب نشد.

به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران، در آخرين جلسه سرمربيان سوپرليگ بسکتبال پيشنهادات زيادي از سوي مربيان براي بهبود شرايط ليگ مطرح شد که درنهايت تعداد کمي از آنها مورد تصويب قرار گرفت که در زير برخي از اين پيشنهادات مطرح و بررسي مي شود.

*سامان ويسي را سهميه نكنيد

محمدرضا مشحون اولين پيشنهادات را براي سهميه بندي بازيكنان با بحث اضافه كردن بابك نظافت ، پويا تاجيك ،امير اميني ،ايمان زندي و حامد سهراب نژاد به ليست الف داشت و در مورد سامان ويسي نيز از مربيان ليگي در خواست كرد بحث سهميه شدن وي را به خاطر يك سال مصدوميت و دوري از بازي ها مطرح نكنند.

قاسمي سرمربي فصل قبل شيراز با توجه به شروع ليگ در آبان ماه و رسيدن بازيكناني مثل ويسي به بازي ها خواستار ورود اين بازيكنان به سهميه الف شد كه مشحون بار ديگر بر مصدوميت اين بازيكن و حضور نداشتنش در ايران و اردوي تيم ملي تاكيد كرد.

از طرفي مجيد صالحي اعتقاد داشت با سهميه اعلام نكردن بازكيناني مثل سامان ويسي ، امتيازي براي خود بازيكن در نظر گرفته نمي شود و اين باشگاه ها هستند كه از اين شرايط سود مي برند.

مصطفي هاشمي نيز با قسم خوردن مبني بر اينكه هيچ نفع شخصي از اين ديدگاه ندارد خواستار آزاد گذاشتن سامان ويسي شد چرا كه ويسي در تمرينات تيم ملي مصدوم شده و در ليگ سال قبل نيز درآمدي نداشت در اين ميا محمود مشحون به شوخي گفت: به شرط اينكه قرارداد ويسي در باشگاه مهرام آماده نباشد كه اين جريان باعث خنده جمع شد اما در نهايت مورد خاص سامان ويسي با راي حاضرين از ساير بازيكنان مصدوم مثل تاجي ، قاسم زاده و سهراب نژاد جدا و اين بازيكن سهميه آزاد اعلام شد.

* ايراني – آمريكايي ها هم سهميه شوند

محسن صادق زاده سرمربي فولاد ماهان که نظرات مخالفي با مهران شاهين طبع سرمربي تيم رقيب ماهشهري و گاهي نيز مصطفي هاشمي داشت در پيشنهادي خواستار سهميه اعلام شدن بازيكناني مثل بنيل كوچوئي و عرفان نساج پور با عنوان بازيكنان ايراني – آمريكايي شد كه با توجه به 3 راي مشابه در نهايت 2 بازيكن مذكور به علاوه يونس لاله زاده در سهميه الف قرار گرفتند هر چند محمود مشحون اعتقاد داشت لاله زاده در كنار بازيكني مثل قاسم زاده در حد سهميه الف نيستند و بايد از اين ليست خارج شوند اما اين بحث مورد موافقت مربيان قرار نگرفت.

*هاشمي : تغيير نام سهميه ها كلاه شرعي است

مصطفي هاشمي شجاعانه حرفي را زد كه باعث عصبانيت رئيس فدراسيون شد سرمربي مهرام با تاكيد بر بحث جلسه قبل خود مبني بر لزوم نداشتن سهميه بندي گفت: اينكه نام ملي را از ليست سهميه ها برداشت و اسم سهميه ها را الف بگذاريم نوعي كلاه شرعي بر اصل جريان است قطعا هيچ كس به دنبال منافع شخصي نيست و همه براي داشتن بهترين روزهاي بسكتبال تلاش مي كنيم اما به جاي اينكه دنبال ليست الف، ب و ج باشيم بايد به دنبال يك ليگ پويا بگرديم.

وي ادامه داد: طبق اصلي كه در اقتصاد دنيا وجود دارد برخي تيم هاي پول دار، برخي متوسط و تعدادي ضعيف هستند چرا بايد 12 تيم مانند هم باشند؟
زيبايي ليگ در اين است كه عده اي براي قهرماني چند تيم براي رسيدن به بالايي ها و برخي نيز براي فرار از سقوط تلاش كنند.

هاشمي تاكيد كرد: چون از ريشه با سهميه بندي مخالفم نظري هم در مورد سهميه ها نمي دهم.

محمود مشحون با پايان سخنان هاشمي با عصبانيت تاكيد كرد كه دنبال كلاه شرعي گذاشتن بر كاري نيست و اگر تصميم با وي باشد بسياري بحث ها و پيشنهادات مطرح نمي شود.

رئيس فدراسيون بسكتبال رو به هاشمي زمان بازي هاي قطر را مثال زد و گفت: مگر خود شما در آن زمان تماس نگرفتيد كه بعد از اين هيچ گاه چنين اتفاقي (نتيجه گرفتن تيم) نمي افتد؟

هاشمي نيز در پاسخ تكرار كرد: اصلا اين اتفاق نيفتاد.

مشحون در ادامه گفت: ما از شما خواستيم در جلسات لیگ شفاف صحبت کنید اما تا از جلسه بیرون می روید در مورد کم بودن تعداد بازی ها بازیکن خارجی و.... بحث می کنید چرا همین جا حرف نمی زنید؟ اسناد تمام صحبت های شما هم موجود است.

هاشمي و شاهين طبع پس از آخرين جلسه ليگ، نشستي اختصاصي داشتند که علاوه بر بررسي وضعيت مهرام براي جام باشگاه ها درمورد مسائل پيش آمده در نشست سرمربيان ليگ صحبت کردند.

*محمدرضا مشحون: نظافت از نظر فنی قوی است

رئیس سازمان تیم های ملی طبق روال جلسات لیگ برتر بحث بابک نظافت را پیش کشید و گفت: بابک نظافت از نظر فنی بازیکن بسیار قدرتمندی است و هر مربی خارجی پس از اونیکا خواستار حضور وی در تیم ملی شدند ما هم به قدرت فنی وی اعتقاد داریم اما این بازیکن از نظر اخلاقی مورد تأیید نیست که اجازه حضور در تیم ملی را پیدا نمی کند.
مشحون پس از این لزوم حضور بازیکنانی مثل نظافت و تاجیک در لیست اول را یادآور شد.

شاهین طبع سرمربی پتروشیمی بندر امام با راه افتادن این بحث گفت: نظافت عکس العمل هایی در زمین دارد که خارج از محدوده زمین به هیچ وجه دیده نمی شود کسانی در بسکتبال هستند را به مراتب بدترند با امثال نظافت هر چه صبورانه تر برخورد شود نتایج بهتری می گیریم نفراتی هستند که گذشت بیشتری در مقابل رفتارهای بدتر آنها صورت می گیرد.
در نهایت با رأی گیری از حاضرین بابک نظافت امیر امینی ، پویا تاجیک و ایمان زندی به عنوان بازیکنان خوب قدیمی به لیست سهمیه الف اضافه شدند.

*شاهین طبع: به نظرات منطقی توجه کنید

مهران شاهین طبع که از مسئولان فدراسیون خواست به اظهار نظر افراد به عنوان بازیکن قدیمی یا مربی در جلسات یا رسانه ها توجه شود چون با توجه کردن به نظرات منطقی کمک زیادی به بسکتبال می شود.

وی از طرفی خواستار برداشتن کابوس سهمیه و فشار از روی بازیکنان شد و گفت: با اصل سهمیه موافقم اما باید بازیکن از قرار گرفتن در لیست سهمیه احساس غرور کند که برای این کار هم باید امتیازات ویژه ای برای آنها در نظر گرفته شود راهکاری که به ذهن من می رسد گذاشتن سقف قرارداد برای بازیکنان غیر ملی پوش است تا هم قیمت ها کنترل شود و هم بازیکنان ملی امتیاز ویژه ای داشته باشند وی همچنین خواستار مطرح شدن بحث بازیکنان خارجی و آزاد شدن بازیکنان زیر 21 سال به علاوه در نظر گرفتن تیم هایی که بازیکنان را رشد می دهند شد.

مشحون با رد این جریان گفت: چه طور می توان این امتیاز را در نظر گرفت و چه کسی آن را رعایت می کند که با شرایط موجود ما بهترین راهکارها را مطرح کرده ایم و هیچ تضمینی برای رعایت این سقف نیست.

پس آن مجید صالحی سرمربی تیم پویا تأکید کرد: در لیگ NBA هم محدودیت پرداخت وجود دارد و سیستم جدید را برای امتیاز دادن به بازیکنان ملی مطرح کرد که ابتدا بازیکنان ملی جذب شده و بعد به سراغ بازیکنان لیست ب برویم و بازیکنان مازاد لیست الف نیز در همین زمان و مرحله دوم آزاد اعلام شوند تا بیرون نمانند.

بحث بیرون مانده ها با پیشنهادي ادامه پیدا کرد که بازیکنان مازاد لیست الف در پایان مهلت نقل و انتقالات به تنشخیص فدراسیون به تیم های مستحق آن فرستاده شوند که ابتدا این موضوع تصویب و سپس با برشمردن مضرات آن رد شد.

*نامه بازیکنان ملی پوش رو شد

صمد نیکخواه بهرامی از در نظر نگرفتن نظر بازیکنان در جلسات لیگ گله مند بود مشحون رئیس فدراسیون با اشاره به این موضوع دلیل دعوت نکردن قهرمانان ملی به جلسات را پرسیدن نظرات آنها در روزهای قبل عنوان کرد و نامه ای را نشان داد که طی آن بازیکنان خواستار باقی ماندن قانون 3 سهمیه ملی شده و آن را امضا کرده بودند پس از اینکه تعداد 14 بازیکن در سهمیه الف تصویب شد بحث اتمام لیگ تا پایان سال 91 مطرح شد و از طرفی بازیکنانی مثل حامد حدادی و ارسلان کاظمی به صورت مشروط سهمیه شدند به اين شکل که اگر تیمی پیش از پایان مهلت اعلام اسامی این بازیکنان را جذب کرد سهمیه ملی محسوب شده در غیر این صورت جای سهمیه خارجی را می گیرند.

*بازیکن پله پله بالا بیاید

مهران شاهین طبع دلیل حضور نداشتن بازیکني مثل صدیقی در لیست سهمیه ها را مطرح کرد و بار دیگر بر حذف بازیکنان زیر 21 سال از سهمیه ها تأکید کرد و پرسید تکلیف بازیکنانی مثل جمشیدی که ما آنها را رشد داده ایم چه می شود؟

محمود مشحون با رد این پیشنهاد از تیم ها پرسید کدام بازیکن را شما ساخته اید که مدعی آن مي شوید؟

محمدرضا مشحون نیز از مربيان ليگي خواست اجازه دهند بازیکنانی مثل صدیقی برای خراب نشدن بازی شان پله پله بالا بیایند و به این ترتیب پرونده سهمیه های سال 91 بسته و تیم هایی مثل فولاد ماهان، پتروشیمی و مهران با بیشترین بازیکنان سهمیه بیش از سایرین متضرر شدند.

گفتني است، نوربخش رئيس سازمان ليگ بسکتبال تأکيد کرد طبق آيين نامه بازيکناني که دو سال با تيمشان قرارداد داشته و يک سال از اين قرارداد باقي مانده جزو سهميه هاي تيم مذکور محسوب نمي شوند./مح
برچسب ها: هاشمی ، بکستبال ، شرعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار