وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت : مردم و مسئولان بايد همانند زمان جنگ تحميلي با كمك و همياري يكديگر امور را پيش ببرند.


به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، سید محمد حسینی وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در آیین بهره برداری از مجتمع فرهنگی و هنری شهرستان شهربابک، با اشاره به فضاسازی های منفی علیه جمهوری اسلامی در دنیا، گفت: امروز بمباران تبلیغاتی علیه ما ادامه دارد اما سخن جمهوری اسلامی در دنیا گوش شنوا دارد.

وی در ادامه افزود: همه اذعان دارند موضوع کشور ما و فکر و اندیشه جمهوری اسلامی ایران با سایر کشورها متفاوت است و اگر امیدی باشد ، به ایران اسلامی است.

حسيني به تحریم های اقتصادی علیه ایران اشاره کرد و تصريح كرد: دنیا باور نمی کرد که ما چند هفته یا چند ماه بیشتر بتوانیم تحریم های به گمان دشمن فلج کننده را تحمل کنیم.

وی همچنین به عید نیمه شعبان اشاره کرد و گفت: این عید یکی از برترین اعیاد مسلمانان است. وجود امام زمان (عج) مایه لطف و برکت است . اکنون ایشان در پرده غیبت است و ما باید با تلاش، کوشش، مجاهدت و کار بی وقفه، زمینه ساز حضور حضرت باشیم.

وزیر ارشاد با بیان این که دست روی دست گذاشتن در زمان غیبت کاری نادرست است، بیان کرد: باید همه انقلابی تلاش کنند، نه این که کارها را بر دوش مسئولان بگذارند و باید همانند دوران جنگ تحمیلی کمک و تلاش کنند.

حسینی، استعدادهای فراوان موجود در ایران اسلامی را یادآور شد و گفت: باید با بهره گیری از این استعداد ها و ظرفیت ها در جهت رشد و اعتلای ایران اسلامی تلاش کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در ادامه سخنانش با اشاره به این که درخواست های فرهنگی شهرستان ها ترتیب اثر داده خواهد شد، گفت: درخواست های غیرمرتبط با این وزارتخانه نیز به وزارتخانه های مربوط ارجاع داده و پیگیری خواهد شد.

وی افزود: مرحله دوم مجتمع فرهنگی و هنری شهربابک پیگیری و یک کتابخانه نیز در این مجتمع در نظر گرفته خواهد شد.

حسینی، با تاکید بر این که آثار هنری باید توسط دستگاه ها خریداری شود، گفت: چندی پیش یک نمایشگاه در تهران برپا شد و همه دستگاه ها موظف به خرید صنایع دستی و هنری شده اند.

وی اضافه کرد: این نمایشگاه هفته آینده در استان کرمان نیز دایر می شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز جمعه در سفر یک روزه به استان کرمان علاوه بر شرکت در همایش نام آوران فرهیخته شهرستان کوهبنان چند طرح فرهنگی، عمرانی را در این شهرستان و شهرستان های رفسنجان و شهربابک افتتاح کرد.
/س2
برچسب ها: جنگ ، حسینی ، دولت ، وزیر ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار