رئیس اداره امور مالیاتی شهرستان چناران گفت: باید پرداخت مالیات را یک تکلیف اجتماعی و ادای یک دین و وظیفه ملی و قانونی بدانیم.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، غلامحسین لعل صباغیان به مناسبت هفته مالیات در چناران اظهار داشت: از سیاست‌های کلان اقتصادی، استقلال اقتصادی عدم اتکاء بودجه به درآمدهای نفتی و تامین هزینه‌های دولت از محل درآمدهای مالیاتی است.

رئیس اداره امور مالیاتی شهرستان چناران افزود: درآمدهای مالیاتی مطمئن‌ترین منبع درآمدهای دولت به جهت تامین هزینه‌ها و رفع نابرابری‌های اجتماعی و توزیع عادلانه ثروت است که خود سبب آبادانی و رفاه جامعه می‌شود.

وی ادامه داد: برای رسیدن به نقطه مطلوب نیاز به مشارکت مردم و ارتقاء فرهنگ مالیاتی است و فرهنگ مالیاتی یعنی ایجاد باور و اعتقاد بنیادین در شهروندان نسبت به اهمیت و لزوم پرداخت مالیات و احساس وظیفه در تامین هزینه‌های مورد نیاز دولت در اداره کشور است.

صباغیان بیان داشت: اگر تمامی سازوکارهای مناسب برای دریافت مالیات طراحی و فراهم شود اما، شهروندان اعتقادی به پرداخت مالیات نداشته باشند همواره از راه‌های برای فرار مالیاتی استفاده می‌کنند.

رئیس اداره امور مالیاتی چناران افزود: الزامات قانونی هر چه قدر محکم و متقن باشد اما، بدون پشتوانه اعتقاد و اعتماد عمومی و تقویت فرهنگ مالیاتی راه به جایی نمی‌برد.

وی ادامه داد: ما باید بدانیم که مالیات قسمتی از درآمد افراد است که توسط دولت به موجب قانون از افراد در جامعه دریافت می‌شود و مالیات حق عموم برای مردم و در ردیف بیت‌المال است.

صباغیان اظهار داشت: اکثر مراجع عظام پرداخت مالیات را یک تکلیف و فریضه دینی و به چشم یک واجب نگاه می‌کنند پس هر شخص باید خودش را مسئول و خدای خویش را ناظر بر حساب و کتاب خود بداند و به تکلیف خود عمل کند.

وی اظهار داشت: مالیات سهم بسزایی در اداره کشور، امنیت جامعه، بهداشت، توسعه راه‌ها و آموزش و پرورش، پرداخت حقوق بگیران و مستمربگیران و طرح‌های عمرانی جامعه دارد و با پرداخت مالیات از اقتصاد تک محصولی نفت رهایی یافته و تحریم‌ها نیز هیچ اثری در رشد و توسعه ایران اسلامی ندارد.

رئیس اداه امور مالیاتی شهرستان چناران تصریح کرد: سازمان و ادارات امور مالیاتی تمام سعی و تلاش خود را در راستای برقراری عدالت مالیاتی در چارچوب ضوابط قانون و مقررات است.

وی بیان داشت: عدالت مالیاتی سبب اعتماد مردم و اعتماد مردم  مهمترین سرمایه نظام مالیاتی کشور است و وقتی اعتماد باشد انجام وظیفه ماموران مالیاتی سهل‌تر و سبب اجرای صحیح قانون و رضایت مؤدیان و بیت‌المال می‌شود.

صباغیان گفت: از اهداف نظام مالیاتی رسیدن به مرتبه‌ای است که مؤدیان مالیاتی به صورت داوطلبانه با تسلیم اظهارنامه مالیاتی و اعلام درآمد واقعی خود با دل و جان مالیات حقه دولت را پرداخت کنند و مالیات را حق شرعی بدانند.

وی یادآور شد: در سال‌های اخیر با فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی انجام شده در ارائه اظهارنامه‌های مالیاتی با همکاری و همدلی میان کارکنان امور مالیاتی و اتحادیه‌ها و مجامع امور صنفی رشد چشمگیری در دریافت اظهارنامه و وصول در آمدهای مالیاتی شهرستان بودیم.

رئیس اداه امور مالیاتی شهرستان چناران افزود: بیشترین پرداخت کنندگان مالیات شرکت‌های خصوصی، کارکنان دولت و مؤدیان ارزش افزوده بودند که قسمتی از این مالیات متعلق به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها است./ج1

برچسب ها: مشهد ، مالیات ، تکلیف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.