معاون پرورشی و فرهنگی اداره كل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران، تعلیم و تربیت اسلامی را تحقق بخش حیات طیبه، جامعه عدل جهانی و تمدن اسلامی دانست و گفت: در راستای سند تحول بنیادین 620 مدرسه قرآنی در شهرستان های استان تهران راه اندازی شد.

'محمدجواد آخوندی' در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را قانون اساسی نظام تعلیم و تربیت كشور دانست و گفت: سند تحول بنیادین، تحقق ارزش‌ها و آرمان‌های متعالی انقلاب اسلامی را مستلزم تلاش همه‌جانبه در تمام ابعاد فرهنگی، علمی، اجتماعی و اقتصادی و عرصه تعلیم و تربیت را از مهمترین زیرساخت‌های تعالی پیشرفت همه‌جانبه كشور می داند.

وی افزود: آموزش و پرورش به عنوان نهادی انسان ساز ابزار جدی برای ارتقاء سرمایه انسانی كشور در عرصه‌های مختلف محسوب می شود كه برای تحقق آرمان‌های متعالی انقلاب اسلامی و احیای تمدن عظیم اسلامی و تلاش سازنده ملت ها برای برقراری عدالت و معنویت باید انسانهای عالم متقی، آزاده و تابع اخلاقیات تربیت نمود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره كل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران، با اشاره به اختصاص 40 مدرسه قرآنی به مقطع ابتدایی شهرستانهای استان تهران، در خصوص اهمیت و ضرورت آشنایی دانش آموزان با قرآن و احكام دین مبین اسلام، تصریح كرد: در سایه روی آوردن به قرآن و عمل به آن، آدمی به شكوفایی و كمال دست می یابد.

آخوندی افزود: دشمن با درك این موضوع برای كم رنگ كردن توجه مسلمانان به قرآن برنامه های مختلفی طراحی كرده كه برخی از برنامه و ترفندها همچون هتك حرمت به قرآن و قرآن سوزی آشكارا از رسانه ها به اطلاع مردم می رسد.

وی ، نزول قرآن را معجزه ای از سوی خداوند برای هدایت انسانها دانست كه آدمی با تمسك قرآن و عترت هر گونه كفر و بی عدالتی را مطرود می داند و خواهان برقراری عدالت در سایه استقلال است از این رو دشمن برای چپاول ممالك اسلامی راهی جز ممانعت از توجه مسلمانان به قرآن و عترت ندارد.

معاون پژوهشی و فرهنگی اداره كل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران، با اشاره به تلاش دشمن و استكبارگرانی همچون آمریكا و اسراییل خاطر نشان كرد: بسیاری از كشورهای خاورمیانه و عربی به ظاهر كشوری مسلمان اما نوكر اسراییل و آمریكا هستند لذا استكبارگران از روی آوردن به اسلام ناب محمدی هراس دارند.

آخوندی ، یكی از اهداف مهم امام راحل را عمل به قرآن و سیره اهل بیت(ع) دانست و گفت: تمامی پیشرفت های این دیار اسلامی در مدت 32 سال پیروزی انقلاب كه قابل قیاس با 200 سال گذشته نیست به دلیل بركت توجه به قرآن و عترت است./س


برچسب ها: مدرسه ، قرآن ، تمدن اسلامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.