امام جمعه موقت شهرستان دماوند گفت: با فضیلت ترین عملی که انسان را به آن ذکر و تاکید بسیار شده، انتظار در ظهور امام زمان (عج) است.

 

حجت الاسلام "محسن کرمانی" در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن افزود: دوران غیب امام زمان (عج) دوران پرمخاطره ایی است به گونه ای که در دعاهای مختلف منتظران واقعی حضرت شکایت از طولانی شدن غیبت امام عصر را دارند.

وی به وظایف انسان ها در دوران غیبت امام زمان (عج) اشاره کرد و بیان داشت: آنچه بسیار در این روزها احساس می‌شود، تفاوت هایی است که در حال و هوای شیعیان و دوستداران آن حضرت و آن امام خوبان می بینیم زیرا هر کس به شکلی به پیشگاه آن امام همام عرض ادب می‌کند و برای شادی قلب نازنینشان عملی که امید دارند آن حضرت را خشنود سازد، انجام می‌دهد.

امام جمعه موقت شهرستان دماوند ادامه داد: حضرت مهدی(عج)، زیباترینِ عالمی است که با آمدنش زمین پس از فراگیر شدن ظلم و جور در آن، به دست با کفایت آن حضرت مالامال از عدل و داد و شادی و سرور می‌شود ولی آنچه امروز مورد توجه شیعیان و پیروان امام عصر ارواحنا فداه می باشد، وظایفی است که هم رسم شیعه بودن و هم رسم ادب را ادا شود.

امام جمعه موقت دماوند یکی از این وظایف را یقین بر وجود آن حضرت دانست و خاطرنشان کرد: یکی از دعاهایی که لازم است بسیار بخوانیم این است "خداوندا! به خاطر طولانی شدن غیبت امام زمان(عج) یقین به وجود حضرت را از ما نگیر" زیرا آنچه امروز جهانیان به ویژه شیعیان را از سوی دشمنان تحت شعاع قرار داده، وجود شبهات و اندیشه های کاذب است.

وی تصریح کرد: یقین به این معنا است که انسان اطمینان و بصیرت کاملی داشته باشد به وجود حضرت حجت و زندگی و اندیشه های خود را با این واقعیت تطبیق دهد چرا که دشمنان هدفی جزء تخریب و تضعیف این باورها و اعتقادات ندارند.

کرمانی دومین وظیفه منتظران واقعی حضرت را دعا برای آن امام منتظر عنوان و تصریح کرد: امامی که در تمام لحظات برای تک تک شیعیانش دعا می‌کند و برآورده شدن حاجات و خواسته های آن‌ها را از خدا طلب می‌کند ما نیز وظیفه داریم یاد آن حضرت در ذهن، زندگی و جامعه با خواندن دعا و صلوات زنده نگاه داریم.

این مسئول ادامه داد: امام عصر در بیانی می‌فرمایند: "برای فرج و نزدیک شدن زمان ظهور بسیار دعا کنید چرا که گشایش کار شما هم در این دعاست" پس یک منتظر حقیقی باید برای سلامتی، فرج، برآورده شدن حاجات آن حضرت دعا کند.

امام جمعه موقت دماوند سومین و مهم‌ترین وظیفه شیعیان را در دوره غیبت، انتظار دانست و گفت: انتظار به معنی چشم به راه بودن و لحظه شماری کردن برای وصال محبوب است؛ بدین معنا که آن چنان شوق دیدار امام زمان در انسان موج بزند که سر از پا نشناسد و برای درک آن بهترین پیشوا، بی تاب باشد.

وی نیمه شعبان را فصلی مناسب برای محک زدن منتظاران واقعی آن حضرت معرفی کرد و بیان داشت: دوره‌ی غیبت دوره‌ی انفعال نیست بلکه دوره‌ی انتظار است و می توان گفت دوره ای است که هر روزمان را باید با یاد آن حضرت آغاز کنیم و هر شب که سر بر بالین خواب می‌گذاریم یاد و نام آن حضرت در ذهنمان بر همه‌ی خواب‌ها و رویاها سایه بیافکند.

کرمانی خاطرنشان کرد: چهارمین وظیفه آدمی در دوران غیبت حضرت، انتخاب بهترین راه‌های تقرب به آستان پر مهر آن امام موعود است زیرا انسان منتظر با رفتار خود درصدد آشنا نمودن دیگران با حضرت مهدی اروحنا فداه است.

امام جمعه موقت شهرستان دماوند افزود: یک شیعه آگاه و منتظر با تمام وجود مراقب است تا گناهی از او صادر نشود و رفتارهای ناشایست او، بین او و مولایش فاصله نیاندازد و این گونه است که همواره یاد آن حضرت را با خود همراه دارد./س

 

برچسب ها: امام زمان ، منتظران ، غیبت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.