به جاي اينكه معلول ها را در طرح تعزيرات مسكن واجاره بها زير سئوال ببريم، بياييم علت ها را بررسي كنيم.

محمد علي شيرازي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، در خصوص طرح تعزيرات مسكن گفت: با طرح تعزيرات و سياست تخته شلاق به شدت مخالف هستم.

شيرازي طرح تعزيرات را طرح ناموفقي عنوان كرد و گفت: اين طرح باعث افزايش پاداش ها مي شود و با حركات خلاف زيادي مواجه است بنابراين ما به جاي اينكه از سياست تخته شلاق استفاده كنيم بايد به علت ها بپردازيم و معلول ها را رها كنيم.

شيرازي در ادامه افزود: دي ماه سال 84 بازار مسكن آرام بود، در فروردين و ارديبهشت 85 با افزايش قيمت آهن و سيمان قيمت ملك از 252000 تومان به 3.5 ميليون تومان رسيد.

اين كارشناس اقتصادي اعلام كرد: اقداماتي كه در قسمت هاي مختلف انجام مي گيرد اگر صرف علت ها شود مانع افزايش قيمت نيازهاي اوليه مي شود و ما مي توانيم به ثبات قيمت برسيم.

شيرازي درباره نقش دولت در كنترل قيمت مسكن و اجاره بها گفت: نمي توان تنها دولت را مسئول دانست، هر مملكتي يك سيستم دارد كه طبق آن اداره مي شود. دولت، مجلس، مجريان قانون، همه مي توانند عاملي تاثيرگذار باشند.

وي در رابطه با امكان نظارت بر بنگاهداران گفت: بايد علت ها را بررسي كرده و به جواب نهايي رسيد، معلول خودش از بين مي رود./عب

برچسب ها: سیاست ، مسکن ، تعزیرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار