اقتصاددان آمريکايي گفت، شرايط بازار کار آمريکا وخيم است و اين بازار مشکلات ساختاري دارد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از به گزارش شبکه تلويزيوني سي سي تي وي چين، مجري اين شبکه ابتدا گفت، آخرين گزارش هاي رسمي در رابطه با اشتغال زايي در آمريکا نشان مي دهد اقتصاد آمريکا حتي سه سال پس از آنکه پايان رکود اقتصادي در اين کشور رسماً اعلام شد، در تقلا است و با مشکلات متعددي روبرو شده است. خبرنگار اين شبکه افزود، اکنون چهل و يک ماه متمادي است که نرخ رسمي بيکاري در آمريکا بالاي هشت درصد باقي مانده است.
مصاحبه با باب براسکو، اقتصاددان ارشد آمريکايي درباره شرايط وخيم بازار کار آمريکا گفت، يکي از مشکلات ساختاري بازار کار آمريکا اين است که اکنون شمار زيادي از افراد بيکار در آمريکا يافت مي شوند که از شغلشان به طور دائمي اخراج شده اند. مثلاً شرکتي که در آن کار مي کردند ورشکسته شده، يا شيفتي که آنان در آن کار مي کردند کلاً منحل شده و اين افراد بايد به دنبال شغلي کاملاً متفاوت از مشاغل قبلي خود بگردند. اين نوع بيکاري «غيرموقت» در آمريکا به حدي زياد شده که دو درصد از هشت درصد نرخ بيکاري آمريکا را تشکيل مي دهد. شمار بيکاران دائمي در آمريکا که هيچ اميدي براي پيدا کردن شغل جديد ندارد به شدت افزايش يافته که نشانه مشکلات زيرساختي بازار کار آمريکا است.
براسکو افزود، صرفاً همين که بانک مرکزي آمريکا نرخ بهره را به منظور ايجاد تحرک اقتصادي کاهش دهد، براي برطرف کردن مشکلات بازار بورس آمريکا کافي نيست. مزيد بر علت اين که هم اکنون نيز نرخ بهره بانک مرکزي آمريکا نزديک به صفر است و جاي خيلي بيشتري براي کاهش ندارد.
وي تأکيد کرد، شما بايد سياست هايي داشته باشيد که براي هر منطقه مشخص در آمريکا روشي خاص آن منطقه را بکار بندد. شما بايد کارگران و حتي بيکاران را بار ديگر آموزش دهيد تا با مشاغل مدرن در بازار کار امروزي آشنا شده و در اين نوع مشاغل متبحر شوند. همچنين بايد يارانه هايي به شرکت هاي کارآفرين پرداخته شود تا بتوانند افراد بيشتري را استخدام کنند و کارگران خود را نيز آموزش دهند.
گزارشگر اين شبکه در خاتمه افزود، بيش از سيزده ميليون آمريکايي که هنوز بيکارند اميدوارند پيام اين اقتصاددان آمريکايي و ساير کارشناسان اقتصادي در خصوص لزوم اشتغالزايي در آمريکا به گوش دولتمردان آمريکايي برسد و آنان براي اين پينشهادات ارزش و اهميت قائل شوند و به داد بيکاران آمريکايي برسند.

برچسب ها: بازار ، کار ، آمریکا ، وخیم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار