اسناد هویتی شهدای خوزستان در حادثه هفتم تیر 'انفجاردفتر مركزی حزب جمهوری اسلامی' با برگزاری مراسمی روز شنبه در اداره كل ثبت احوال خوزستان رونمایی شد.


به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران خوزستان ،نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در این آیین با اشاره به این كه شهدای ایران اسلامی زمینه سازان ظهور امام زمان (عج) هستند اظهارداشت: شهدای هفتم تیرماه از مظلومیت بالایی برخوردارند و انسان های فرهیخته ومجاهدان فی سبیل الله بودند.

آیت الله 'محسن حیدری' افزود: اسناد هویتی این شهیدان سند هویت ملت ایران است و اسلامیت، شهادت طلبی، خدامحوری، استقلال، عزت طلبی و عدالت محوری از جمله ویژگی های هویت ملت ایران است و سند این هویت، خون شهدای هفتم تیرماه است.

وی افزود: تداوم انقلاب و نظام اسلامی جز با داشتن این سند هویتی امكان پذیر نیست.

آیت الله حیدری تصریح كرد: آیین رونمایی از اسناد هویتی شهدای هفتم تیرماه از نظر آرمانی و هویتی اهمیت زیادی دارد و این حركت نمادین برای تثبیت و تداوم این هویت با ارزش است. مدیر كل ثبت احوال خوزستان در این مراسم با اشاره به این كه این اداره كل از سال 89 سه پروژه مهم را در دستور كار خود قرار داده است اظهارداشت: چاپ شناسنامه های مكانیزه جدید یكی از این پروژه های مهم به شمار می رود كه در حال حاضر با حمایت های استاندار، این شناسنامه در تمام شهرهای استان صادر می شود.

'بهنام مریدی' افزود: هم اكنون 90 دستگاه چاپ شناسنامه مكانیزه فعال است و بیش از 18 هزار شناسنامه جدید صادر شده است.

وی با اشاره به مكانیزه كردن اسناد هویتی تصریح كرد: خوزستان نخستین استانی است كه هم اكنون هفت و نیم میلیون سند را مكانیزه كرده است و آرشیو الكترونیكی اسناد را با تلاش تمامی همكاران تهیه كرد.

مریدی به صدور كارت ملی هوشمند در استان اشاره كرد و گفت: این كارت در تمام كشورهای پیشرفته جهان وجود دارد و جایگزین كارت های دیگر از جمله كارت سوخت و كارت بیمه خدمات درمانی می شود.

مدیر كل ثبت احوال خوزستان اضافه كرد: خوزستان پس از استان قم دومین استانی است كه برای صدور كارت ملی هوشمند اعلام آمادگی كرده است.

وی با اشاره به گردآوری اسناد هویتی در خوزستان ادامه داد: تا كنون 140 سند هویتی آماده شده است كه به همین منظور نمایشگاهی در استان و اهواز دایر شد و گنجینه اسناد هویتی بزرگان استان به نمایش گذاشته شد.

مریدی گفت: از سال گذشته رونمایی اسناد هویتی بزرگان استان آغاز شد./س
برچسب ها: رونمایی ، اسناد ، هفتم تیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.