بجنورد/

بیش از 31 هزار و 600 مسكن روستايي درخراسان شمالی مقاوم سازی شد

تا پايان خرداد امسال 31هزارو 609خانوار روستايي از منازل مقاوم سازي شده بهره مند شدند.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بجنورد، يكي از مشكلات مسكن روستايي پايين بودن كيفيت مصالح ساختماني آن است كه اين منازل در برابر سوانح طبيعي از خود مقاومتي نداشته و تخريب می شوند.

دراین راستا بنياد مسكن انقلاب اسلامي خراسان شمالی برای پيشبرد اهداف خود در طرح بهسازي مسكن روستايي از ابتدای کار تا كنون توانسته است به آن دسته از متقاضياني روستايي كه طبق ضوابط نسبت به احداث بنا اقدام کرده اند مبلغي را به عنوان يارانه پرداخت می کند.

در قالب اين طرح به متقاضياني كه واحدهاي مسكوني آنها از كيفيت خوبي بر خوردار نيست با معرفي بنياد ، تسهيلات بانكي اعطا مي شود كه نظارت براجراي مشخصات فني تا مرحله سفت كاري در سه مرحله براي هر ساختمان توسط ناظرين بنياد مسكن صورت مي گيرد .

بنياد مسكن خراسان شمالي ، برای مقاوم سازي واحدهاي مسكوني كم دوام و بي دوام روستايي از ابتدا تا پايان خرداد سال جاری ، ميزان سهميه اين استان در بخش مسكن روستايي 53هزارو 453 بوده است كه از اين تعداد 49هزارو783 مورد معرفي به بانك و تعداد 41هزار و194 مورد نيز در مرحله ي انعقاد قرارداد مي باشد.

هم اكنون تعداد 31هزارو609 متقاضي موفق به اخذ پايان كار شده و از خانه هاي استاندارد بهره مند شده اند.

سهميه تسهيلات مسكن روستايي در شهرستان هاي استان تا پايان خرداد 91 ، اسفراين با 7هزارو297 واحد ، بجنورد با 15 هزارو 592 واحد ، جاجرم با 5 هزارو 862واحد ، شيروان با 9 هزار و 954واحد ، فاروج با 5 هزار و268واحد و شهرستان مانه و سملقان با 9 هزارو48 واحد مي باشد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.