دبير کل فدراسيون جهاني فوتبال سيستم رنکينگ و رده بندي را بدون ايراد توصيف کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران و به نقل از خبرگزاري تري بال فوتبال، جرمي والکه معتقد است سيستم رنکينگ و رده‌بندي که انگلستان را در رده چهارم جهان و برزيل را در رتبه يازدهم قرار داده است،‌ به طور کامل صحيح است انتقادي به آن وارد نيست.

وي در اين رابطه گفت:‌ من متوجه‌ام که گاهي اوقات درک اين نوع رده‌ بندي‌ها دشوار خواهد بود اما تيم‌ها بايد بدانند که ما از آمار و ارقام بسيار متنوعي استفاده مي‌کنيم و تنها به يک موضوع بسنده نمي‌کنيم. ما فاکتورهاي فراواني داريم و همه آنها را در دست تحقيق و بررسي قرار مي‌دهيم و نهايتا تصميم و رده بندي نهائي را اعلام مي‌کنيم.

والکه تصريح کرد: تيم‌هايي هستند که بازي‌هاي دوستانه بسيار بيشتري نسبت به ديگر تيم‌ها برگزار مي‌کنند و اين موضوع سبب مي شود که تفاوت آنها به راحتي ديده شود.

وي همچنين گفت: من مطمئن هستم که اين رده‌بندي‌ها مي‌توانند تصويري دقيق و کاملا شفاف از وضعيت فوتبال جهان باشند.

والکه اين چنين ادامه داد:‌ برزيلي‌ها بازي‌هاي رسمي کمتري را به نمايش مي‌گذارند و اين کمي آناليز کردن آنها را دشوار کرده است. با اين حال جلسات و ملاقات‌هايي در سطح بين‌المللي براي رتبه بندي آنها برگزار شده است. در نهايت اميدوارم راه‌ هاي ساده‌ تري براي توضيح دادن پروسه اين رده‌ بندي‌ها موجود بود که نيست.

گفتني است، رنکينگ‌هاي فيفا براساس نتيجه‌ هاي تيم‌ها در عرصه‌ بين‌المللي چهار سال گذشته است و همچنين امتيازات بيشتر متعلق به بازي هاي رقابتي تا مسابقات انتخابي است./مح

 

برچسب ها: جرمی ، والکه ، انگلیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار