مدير عامل انجمن سينماي جوانان ايران از حمايت ويژه‌ي فيلمسازان برتر جشنواره فيلم دنا خبرداد اظهار داشت:‌جايزه ويژه‌ي اين جشنواره حمايت از اثر توليد بعدي فيلمسازان جوان است.

هاشم ميرزاخاني،مديرعامل انجمن سينماي جوان در گفتگوي اختصاصي با خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران در خصوص برپايي چهل و هشتمين جشنواره منطقه‌اي سينماي جوان كه در دنا برپا مي‌شود،گفت:انجمن سينماي جوان در امر آموزش، توليد فيلم كوتاه و استعداديابي جوانان در عرصه و نقاط كشور طي سه دهه فعاليت به نتايج چشمگيري رسيده است كه با اندكي دقت در حوزه توليد فيلم،سريال،تله فيلم و حتي بازيگري درمي‌يابيد كه اين جوانان خط و اثري از سينماي جوان دورنشان وجود دارد.
مديرعامل انجمن سينماي جوان به برنامه‌ريزي جدي در سينماي جوان اشاره كرد و اظهار داشت: برنامه ريزي جدي‌تري از ابتداي حضورم در انجمن ترتيب داديم تا بتوانيم استان هايي را كه از امكانات فرهنگي كم‌تر برخوردار هستند، تحت پوشش قرار دهم.
وي به نبود هيچ سالن سينمايي در كهكيلويه و بوير احمد اشاره كرد و ادامه داد:كهكيلويه و بوير احمد صاحب هيچ سينمايي نيست و با اين رويكرد فرهنگي و اتفاقي كه برايش ايجاد شده، 2 سالن سينمايي در آن افتتاح خواهد شد.
ميرزاخاني به حضور جوانان نقاط مختلف كشور اشاره كرد و گفت:جوانان نخبه 12 استان كشور در اين جشنواره حضور به هم رسانيده‌اند تا نقاط ضعف و قوت آثار آنها برطرف شود تا در اثر‌هاي بعدي اين جوانان كم‌تر شاهد نقاط ضعف باشيم.
ميرزاخاني به حضور منتقدان و جلسات نقد و بررسي در اين جشنواره اشاره كرد و اظهارداشت: در ايام جشنواره هر شب با حضور منتقدان صاحب نام به نقد و بررسي آثار مي‌پردازيم و در ادامه نيز ما برگزيدگان جشنواره را رها نخواهيم كرد.
وي تصريح كرد:جايزه حمايت از اثر توليد بعدي را براي برگزيدگان اين جشنواره درنظر گرفته‌ايم تا آنها پس از جشنواره با فكري آسوده‌تر به توليد اثر بعدي بپردازند.
ميرزاخاني به برپايي كارگاه هاي فيلمنامه نويسي در كنار جشنواره اشاره كرد و گفت:برنامه ريزي كرده ايم كارگاه فيلمنامه نويسي را به عنوان بذر يك فيلم در كنار جشنواره برپا كنيم كه علاقمندان به فيلمنامه نويسي مي‌توانند با مراجعه به دفاتر 60 گانه دوره فيلم‌نامه نويسي را بگذرانند.
ميرزاخاني همچنين درخصوص دغدغه‌هاي امروز خود تصريح كرد:امروز تمامي دغدغه‌هاي من جوانان كشور هستند هنرمنداني كه شايد پايگاه و خواستگاه جدي در كشور برايشان در نظر گرفته نشده است؛به جهت اينكه اين جوانان توليدات و خواسته‌هاي بسيار دارند.
وي ادامه داد:ساليانه بيش از 3 هزار فيلم كوتاه در كشور توليد مي‌شود كه آنها دغدغه بسيار براي نمايش آثارشان دارند،كه اين دغدغه هر هنرمندي است كه اثرش را به مردم نشان دهد.
مديرعامل انجمن سينماي جوانان ايران در پايان گفت:از صدا وسيما،حوزه فيلم‌هاي ويدئويي، مي‌خواهيم شرايطي را در زمينه نمايش توليدات فيلم‌هاي كوتاه فراهم كنند تاكمي از دغدغه جوانان امروز كاسته شود./ه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.