لیگ وزنه برداری هیچ گاه در سال های متمادی نتوانست به اندازه ارزشمندی مدال های طلا المپیک اش را در کشور داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاها خبرنگاران لیگ برتر وزنه برداری در کشورمان طوری برگزار می شود که فقط فدارسیون و سازمان لیگ برتر وزنه برداری پس از پایان مسابقات بگویند که لیگ برگزار شد  مدال تیم قهرمان و به آسیا رفت تا رقابت های جام باشگاه های آسیا را برگزار کند و همیشه تمام تیم های می دانند که کدام تیم قهرمان می شود چون تمام ملی پوشان را استخدام می کند و در پایان لیگ با قدرت و فاصله زیاد از سایر تیمهای شکرت کننده در لیگ 5 ماهه قهرمان می شود.
لیگ برتر وزنه بردرای امسال نیز در سال 91 مانند پارسال در 5 مرحله 5 تیم میزبان تیم های دیگر می شوند تا بالاخره در اواخر سال نیز تیم قهرمان معرفی خواهد شد و این مسابقات در دو گروه جوانان و بزرگسالان انجام خواهد شد.
در لیگ وزنه برداری هیچ گاه رقابتی وجود نداشته چون تیم های همیشه قبل از آغاز فصل فقط برای جایگاه دومی و بعدی با یکدیگر رقابت می کنند و تنها کسب مقام اول مقام در فوری است چون تیم قهرمان در رده جوانان و بزرگسالان به رقابت های جام باشگاه های آسیا می رود.
مسابقات لیگ برتر وزنه برداری در حامی برگزار می شود که ملی پوشان قهرمان المپیک، جهان و آسیا در اردو حضور دارند و سایر وزنه برداران لیگی تا جایی که بتوانند زور می زنند تا از بین خودشان نفر دوم برای لیگ انتخاب شود که قهرمان دراردوی تیم ملی رکورد خوبی زده است و هیچ وزنه برداری به رکورد قهرمانی نمی رسد چون رکورد هر فردی بالاتر باشد به طور حتم در هر جای دنیا قهرمان است چون ورزش وزنه برداری رکوردی است دیگر!
پس از رکوردی بودن و قهرمان به تیم های شرکت کننده می رسیم که دلشان را برای دومی صابون می زنند تا خدانکرده شاید یک روز فدراسیون دلش خواست تا تیم دوم ایران در لیگ برتر وزنه برداری به آسیا و جام باشگاه ها اعزام شود.
سال قبل هم تیم ها برای دومی کلی تلاش کردند و چانه زنی ولی فدراسیون مرغش یک پا دارد و فقط تیم قهرمان لیگ جوانان و بزرگسالان را به مسابقات جام باشگاه های آسیا در مغولستان فرستاد که قرار است یک روزی از روزهای شهریور در دیار مغول ها مسابقات باشگاه های آسیا برگزار شود که اینجا باید از کنفدراسیون وزنه برداری آسیا بپرسیم که مغولستان هم از  وزنه برداری چیزی می داند که این کشور را میزبان معرفی می کنید.
به لیگ برتر و شایسته وزنه برداری کشورمان برگردیم که یک تیم ملی در لیگ وجود دارد.ده


به نام تیم ملی حفاری اهواز که سال قبل در هر دسته از 56 کیلوگرم تا فوق سنگین یک ملی پوش داشت و قهرمان لیگ شد حالا حساب کنید امسال در هر دسته ، 3 ملی پوش را به عضویت تیم خود در آورده است با این شرایط ملی حفاری از حالا مثل تیم ملی قهرمان جهان خواهد شد چون یک پای تیم ملی است!

تیم ملی حفاری قهرمان آسیا ست و سعی دارد هر طور شده برای اولین بار مسابقات جام باشگاه های جهان را در اهواز میزبانی کند تا بالاخره قهرمان جهان شود تا حرفی در لیگ ایران، جام باشگاه های آسیا و جهان وجود نداشته باشد که یک باشگاه وزنه برداری سازنده در جهان وجود دارد ولی تاکنون سرمایه گذاری شرکت ملی حفاری اهواز در وزنه برداری ادامه خواهد داشت.

لیگ برتر وزنه برداری حسن های زیادی دارد وقتی یک شرکت تجاری نیاز به تبلیغ داشته باشد یک تیم وزنه برداری در لیگ می دهد هر چقدر هم پول بخواهند تقبل می کند تا شرکت تجاری اش حسابی تبلیغ شود و پس از دو سال دیگر از لیگ کنارگیری می کند چون زیادی پول ندارد تیم هایی بودند که قوی ترین مرد جهان را استخدام کردند تا در تیم شان وزنه بزنند و با اسم های هم چون رضازاده و سلیمی تبلیغات کردند ولی در سال های آتی چون لیگ وزنه برداری سودی نداشت عطایش را تعایش؟ بخشیدند.

استفاده ابزاری از نام ها و چهر ها در ورزش چیز طبیعی است که شرکتی وارد ورزش می شود با رضازاده ها وسلیمی ها مشهور می شود، تبلیغات وسیعی می کند و سپس بدون هیچ بازدهی در روزش خارج می شود.

لیگ برتر وزنه برداری از این دست کارهای شرکت های تجاری کم آسیب نخورده است.
لیگ برتر وزنه برداری ورودیه کمی هم نیاز دارد با 5 میلیون تومان و 8 وزنه بردار و شاید کم تر می شود وارد لیگ وزنه برداری شد و صاحب اسم و رسمی در وزنه برداری بشوید ولی صد حیف که نفرات دلسوز وزنه برداری زود از این رشته مدال آور المپیک رویگردان می شوند و در این رابطه هیچ گاه یک کار اساسی از سوی مدیریت وقت ورزش کشورمان و فدراسیون وزنه برداری سازمان و لیگ برتر وزنه برداری صورت نمی گیرد تا لیگ وزنه برداری به اعتبار مدال های رنگارنگ کسب شده از سوی المپیکی هایش برسد تا این رشته المپیکی لیگ پویا و فعال تر از این لیگ راکد و بدون رقابت داشته باشد.

و در پایان امیدواریم که پس از المپیک 2012 لندن و از سرگیری لیگ برتر وزنه برداری فکری اساسی به وضعیت لیگ بدون رقابت وزنه برداری بشود تا رقابت دوباره بین وزنه برداران زنده شود./با

برچسب ها: لیگ ، مدال ، المپیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار