صفحه ۱۱۵ از اين دستورالعمل نشان ‌دهنده يك واقعيت تكان‌ دهنده است كه چگونه از نيروهاي نظامي براي مهار شورش‌ هاي داخلي پس از فروپاشي كامل اقتصادي يا ديگر شرايط اضطراري ملي استفاده خواهد شد.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، اگرچه پز طرفداری آمریکا از آزادی بیان و تجمعات اعتراض آمیز، سالهاست رنگ تقلبی خود را از دست داده و جنبش اشغال وال استریت نمونه ای بارز از نحوه برخورد وحشیانه پلیس امریکا با مردم بود، اما برخی رسانه های غربی تلاش می کردند اقدامات وحشیانه پلیس ایالات متحده را تنها یک اقدام واکنشی یا در حادترین تفسیر، یک سرپیچی از دستورات جلوه دهند تا مردم دنیا گمان کنند هر کس می تواند در این کشور اعتراض مسالمت آمیز خود را بیان کند و کسی هم به او کاری ندارد.

‌اما هنوز هم برخی رسانه های مستقل جهان، دست این صحنه سازی های آمریکا را رو می کنند و در اخرین اقدام از این نوع، يك سند تازه درز پیدا کرده از ارتش امريكا در رسانه ها منتشر شده که نام آن «عمليات ضدشورش‌هاي شهري» است.

این سند به وضوح نشان مي‌ دهد كه ارتش چگونه از ابزار نظامي براي فرونشاندن شورش‌ هاي مدني، توقيف سلاح ‌ها و حتي كشتن امريكاييان در خاك اين كشور در زمان بروز ناآرامي ‌هاي بزرگ شهري استفاده مي‌ كند.

اين سند كه از سال ۲۰۰۶ در دانشگاه ارتش در فورت مك كللان ايالت آلاباما تدریس می شود تاکید می کند که اين دستورالعمل نظامي هم در داخل خاك ايالات متحده امريكا و هم در خارج از آن قابل اعمال شدن است.

طبق اين دستورالعمل، عملكرد اوليه ابزارهاي نظامي بر «برهم زدن اجتماعات غيرقانوني و نيز گشت ‌زني در مناطق ناآرام به منظور ممانعت از بروز اعمال غيرقانوني است.‌»


اما در ادامه ارتش آمریکا به صراحت تاکید می کند که « طي عمليات‌هايي كه براي بازگرداندن نظم و آرامش انجام مي ‌شود، نيروهاي نظامي مي ‌توانند از زور، استفاده از راه ‌بندها، برهم زدن اجتماعات، استفاده از عوامل كنترل اجتماعات و گشت ‌زني بهره گرفته و ديگر عمليات‌هاي امنيتي را در صورت نياز انجام دهند. »

همچنین در صفحه ۲۰ اين دستورالعمل، قوانيني در مورد استفاده از «نيروهاي مرگبار» در مقابله با معترضان وجود دارد كه به طور آشكار دستور مي‌ دهد كه در صورت لزوم «حتي شليك هشداردهنده نيز نياز نيست.‌»

در اين سند همچنين ليستي از سلاح ‌ها و ابزاري كه نيروهاي نظامي مي‌ توانند از آن براي برخورد با معترضان استفاده كنند، آمده كه از سلاح‌هاي كشنده تا سلاح‌هاي آبي در آن ديده مي‌ شوند

.
يكي از قسمت‌هاي مهم و قابل تامل اين سند تأكيد مي‌ كند كه نيروها بايد تمام تلاش خود را بكنند تا «مانع از شناساندن خود به عنوان نيروهاي تهاجمي بيگانه شوند و سعي داشته باشند خود را به عنوان نيرويي محدود و منظم جلوه دهند كه تنها هدفش تلاش براي برقراري نظم و قانون با كمترين ضرر جاني و مالي است.

بنا بر اعلام رسانه های غربی، از سال ۲۰۰۸ نيروهاي نظامي امريكا كه از عراق بازمي‌ گشتند براي «گشت‌زني ‌هاي داخلي» اختصاص يافته و يكي از نقش‌هاي اصلي آنها حمايت از ارتش در «كنترل اجتماعات و ناآرامي‌هاي اجتماعي» بود. اكنون كه بسياري از مردم امريكا به دليل نارضايتي از دولت اوباما و نيز قانونگذاران در پايتخت يك «پيش- انقلابي» محسوب مي‌ شوند، تظاهرات‌ كنندگان نيز مانند معترضان اشغال وال‌استريت اكنون به عنوان تروريست قلمداد مي‌ شوند.

برچسب ها: تعریق ، شبانه ، خواب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار