خوزستان/

ظرفیت تولیدگوشت مرغ و قرمز در خوزستان به 172هزار تن افزایش می یابد

رییس سازمان جهاد كشاورزی خوزستان از افزایش 46هزار تن به تولید گوشت استان خبر داد و گفت: با احتساب این رقم، ظرفیت تولید گوشت مرغ و قرمز در خوزستان به بیش از 172 هزار تن خواهد رسید.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان ؛ 'كیخسرو چنگلوایی ، میزان تولید گوشت مرغ در استان را در زمان حاضر 62 هزار تن در سال اعلام كرد و اظهار داشت: خوزستان از این نظر در جایگاه دهم كشوری قرار دارد.

به گفته این مقام مسوول ، خوزستان با تولید 64 هزار و 580 تن گوشت قرمز در سال، در رتبه هفتم كشوری جای دارد.

رییس سازمان جهاد كشاورزی خوزستان به طرح‌های توسعه كشاورزی اشاره كرد و گفت: 56 درصد طرح‌هایی كه ستاد اجرایی توسعه كشاورزی استان تصویب كرد مربوط به حوزه دام و طیور است.

چنگلوایی ادامه داد: از 425 میلیارد تومان مصوب برای طرح‌های توسعه كشاورزی بیش از 273 میلیارد تومان آن به بخش دام و طیور و سرمایه گذاری در این زمینه اختصاص دارد.

وی بیان كرد: با اجرای این طرح‌ها 34 هزار تن به ظرفیت تولید گوشت مرغ، حداقل 12 هزار تن به تولید گوشت قرمز (معادل 20 درصد ظرفیت كنونی) افزوده خواهد شد.

چنگلوایی درباره میزان تولید تخم مرغ گفت: سالانه هفت هزار و 250 تن تخم مرغ در خوزستان تولید می‌شود و در این زمینه با رتبه 21كشوری كمبود بسیاری در خوزستان وجود دارد كه با اجرای طرح‌های توسعه كشاورزی پنج هزار و200 تن به این میزان افزوده خواهد شد.

وی آمار واحدهای دامی خوزستان را یك میلیون و معادل 8/4درصدكل كشور عنوان كرد و با اشاره به استعدادهای طبیعی این استان به خصوص در پرورش گاومیش افزود: 140 هزار راس گاومیش در استان در دو بخش سنتی و صنعتی مدیریت می‌شود كه تاكنون در طرح‌های توسعه كشاورزی درخواست شده از سوی متقاضیان افزایش 7هزار رأس با تسهیلات 170میلیارد ریال و اشتغالزایی 444 نفر به تصویب كارگروه استانی رسیده است. /س
برچسب ها: افزایش ، تولید ، مرغ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.