مرد سالخورده‌اي كه در پي تصادف ساختگي با خودرو‌هاي مدل بالا، از رانندگان اخاذي مي‌كرد، از سوي پليس آگاهي دستگير شد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، اوايل تير امسال مردي با حضور در اداره پليس آگاهي شهرستان ميبد در استان يزد عليه مرد سالخورده‌اي به اتهام اخاذي شكايت كرد.

شاكي گفت: با خودرويم در حال گذر از محله‌اي در شمال شهر بودم كه ناگهان با مرد سالخورده‌اي تصادف كردم. خواستم مرد سالخورده را كه آسيب سطحي ديده بود، به مركز درماني انتقال دهم اما او نپذيرفت و ادعا كرد در تصادف با خودرويم يك دستگاه گوشي تلفن همراه و ساعت مچي گران قيمتش شكسته است.

وي اضافه كرد: بابت خسارت اموالش يك ميليون تومان به وي پرداخت كردم، اما مرد سالخورده روز‌هاي بعد نيز در تماس تلفني با تهديد به شكايت عليه من، پول بيشتري مي‌خواست.

وي يادآور شد: بناچار مبالغ ديگري پول به او پرداخت كردم اما با تماس‌هاي بعدي وي، متوجه شدم او قصد اخاذي دارد. در پي اين شكايت، چهره نگاري رايانه‌اي از مرد اخاذ انجام و جستجو براي دستگيري او آغاز شد.

شكايت مردم، يكي پس از ديگري

اين درحالي بود كه چهار نفر ديگر نيز با حضور در مركز پليس شكايت‌هاي مشابهي را ارائه كردند.

ماموران با اطلاعات به دست آمده از شاكيان جديد متوجه شدند، تصاوير رايانه‌اي از مرد اخاذ با هم مطابقت دارد و او تحت تعقيب پليس است.

در حالي كه پاتوق‌هاي احتمالي مرد اخاذ به طور نامحسوس زيرنظر ماموران بود، چند روز پيش مردي در تماس با مركز فوريت‌هاي پليسي 110 خبر داد با مرد سالخورده‌اي تصادف كرده و او با اين كه صدمه زيادي نديده، قصد دارد پول زور از او بگيرد و حاضر نيست به مركز درماني منتقل شود.

با اطلاعاتي كه اين مرد در اختيار پليس قرار داد، ماموران عازم محل حادثه ـ مركز شهر ـ شده و مرد سالخورده را پيش از فرار دستگيركردند.

متهم با انتقال به پليس آگاهي، اظهارات ضد و نقيضي مطرح و سرانجام در مواجهه حضوري با مرد شاكي اعتراف كرد با تصادف ساختگي، از رانندگان خودروي‌هاي مدل بالا اخاذي ميليوني كرده است.

متهم با اشاره به نحوه اخاذي‌هايش گفت: مدتي پيش از يكي از شهرهاي جنوب كشور به ميبد يزد آمدم. براي تامين هزينه زندگي‌ام، در محله‌هاي شهر پرسه مي‌زدم و با ديدن خودرو‌هاي مدل بالا كه در تردد بودند، خود را جلوي خودرو‌ها انداخته و وانمود مي‌كردم آسيب جدي نديده‌ام، اما گوشي تلفن همراه و ساعت مچي گران‌قيمتم شكسته و با اين ترفند در چند مرحله از آنها اخاذي مي‌كردم. تاكنون با اين شيوه مبالغي كلان از رانندگان اخاذي كرده‌ام.

بنا بر اين گزارش، متهم با قرار قانوني روانه زندان شد. تحقيقات تكميلي پليس از متهم براي مشخص شدن ديگر جرايم او ادامه دارد.

برچسب ها: مرد ، سالخورده ، اخاذی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.