مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان از اعلام فراخوان جشنواره پیامک ادبی رضوی در هرمزگان خبر داد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، حجت‌الاسلام علی مریدی‌زاده صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت: به مناسبت میلاد با سعادت هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) و حضرت فاطمه معصومه (س) و همزمان با دهه کرامت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان، جشنواره پیامک ادبی رضوی از مجموعه برنامه‌های جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) را در استان هرمزگان برگزار می‌کند.

وی به اهداف برگزاری این جشنواره اشاره کرد و افزود: اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی هنری و مذهبی مرتبط با سیره ائمه اطهار و به ویژه حضرت علی بن موسی الرضا (ع)، شناسایی، ارج نهادن به تولیدکنندگان و پدید آورندگان آثار برتر فرهنگی هنری در زمینه سیره و شخصیت و معارف امام رضا (ع) و استفاده از ظرفیت‌های متنوع آفرینش‌ها و کوتاه‌نویسی ادبی با استفاده از ابزار نوین ارتباطی مهم‌ترین اهداف این جشنواره است.

مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان خاطرنشان کرد: محورهای جشنواره شامل تک بیت‌ها و جملات ادبی با موضوع حال و هوای عرفانی بارگاه و صحن و سرای حضرت امام رضا (ع)، تمثیل‌ها، رویاپردازی و صور خیال و سایر آرایه‌های ادبی در شعر و نثر، زندگینامه، سفرنامه، سفر تاریخی امام رضا (ع) به ایران، روایات و احادیث مرتبط با امام رضا (ع) با ذکر منبع روایات است.

مریدی‌زاده در ادامه به ضوابط و مقررات شرکت در جشنواره اشاره کرد و گفت: متن پیامک باید تک بیت یا جمله‌ای زیبا و تاثیرگذار باشد که برای نخستین بار آفریده شده و بیت‌ها و جملات تکراری که پیش از این منتشر شده یا در سایر جشنواره‌ها حائز رتبه شده‌اند در جشنواره شرکت داده نخواهد شد.

وی افزود: متن پیامک باید 25 تا 150 کاراکتر ( بدون احتساب فاصله بین کلمات و مشخصات ارسال کننده پیامک) باشد و ضمنا در انتهای پیامک نام و مشخصات شرکت کننده درج شود.

دبیر سومین جشنواره ادبی پیامک رضوی در استان هرمزگان گفت: به شرکت کنندگان در جشنواره پس ار تایید پیامک و داوری آثار در دو مرحله جوایزی تعلق می‌گیرد که در مرحله نخست همه آثار به دبیرخانه مرکزی در تهران ارسال می‌شود که به 15 نفر پنچ میلیون تا یک میلیون و 500 هزار ریال جایزه نقدی تعلق می‌گیرد و دیگر اینکه در استان هرمزگان نیز آثار شرکت کننده از هرمزگان مورد داوری قرار گرفت و به 10 نفر یک میلیون ریال جایزه نقدی به همراه لوح سپاس اهدا می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان تصریح کرد: علاقه‌مندان می‌توانند پیامک خود را با توجه به شرایط ذکر شده از تاریخ 15 تیر تا یک مردادماه به شماره تلفن 100030761 ارسال کنند./ج1

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.