قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بین المللی گفت: انتقال فرهنگ و افزایش آستانه امنیت و کرامت کشور از جمله اهداف ما در زمینه ارتباطات بین المللی است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بین المللی با اشاره به قراردادهای منعقده با مسئولان کشورهای منطقه و همسایه از جمله عراق بر توسعه ارتباط با کشورهای دیگر از جمله کشورهای آفریقایی و خاورمیانه تأکید کرد و اظهار داشت: بسیاری از این کشورها مشتاقانه به دنبال بهره مندی از مهارت ها و ظرفیت های آموزشی ایران هستند.

حسینی در خصوص پیگیری اجرای قراردادهای بین المللی منعقده نیز گفت: در این راستا مکانیزم و کمیته ها و کارشناسی تعریف شده است.

*ضرورت نیازسنجی مهارتی و شغلی در کشورهای مختلف

دولت آباد مدیرکل بخش اروپا و آمریکای معاونت ارتباطات و بین الملل جامعه المصطفی گفت: در کشورهای مختلف زمینه های کاری متفاوتی وجود دارد و با توجه به این موضوع باید در کشورها نیاز سنجی مهارتی و شغلی صورت گیرد و براساس ظرفیت های موجود آموزش های فنی و حرفه ای را ارائه دهیم.

وی در ادامه با اشاره به اهداف و فعالیت های جامعه المصطفی اظهار داشت: بیش از 10 هزار طلبه در داخل و در حدود 12 هزار طلبه در خارج از کشور از آموزش های ارائه شده بهره مند می شوند.

مدیر کل بخش اروپا و آمریکای معاونت ارتباطات و بین الملل جامعه المصطفی خاطرنشان کرد: فارغ التحصیلان ما در کشورهای مختلف بیش از 4 هزار مؤسسه را ثبت رسانده اند و این نهاد در بیش از 60 کشور نمایندگی و مرکز برای تربیت افراد ایجاد کرده است که از جمله آن می توان به دانشگاه اسلامی غنا با یک هزار دانشجو اشاره کرد./ز

برچسب ها: انتقال ، فرهنگ ، حسینی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار