يك عضو فراكسيون روحانيون مجلس گفت: بازداشت و ضرب و شتم شيخ النمر پاسخي براي تحركات و اعتراضات شيعيان بحرين است و عربستان به اين وسيله نشان داد كه همچنان سياست هاي آمريكا و اسرائيل را دنبال مي كند.

حجت الاسلام عليرضا سليمي نماينده مردم محلات و دليجان در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، در واكنش به ضرب و شتم شيخ النمر روحاني برجسته شيعه در عربستان اظهار داشت: آل سعود با اين اقدام اهداف بسياري را دنبال مي كند كه سركوب شيعيان در منطقه مهمترين هدف آنها است.

اين عضو فراكسيون روحانيون مجلس ادامه داد: بازداشت و ضرب و شتم اين روحاني شيعه در واقع پاسخي براي تحركات و اعتراضات شيعيان بحرين است و عربستان به اين وسيله تلاش مي كند به نوعي در مقابل خروش انقلابي مردم بحرين بايستد.

وي تصريح كرد: با مرگ سلطان بن عبد العزيز در عربستان، آل سعود درگير اختلافات بر سر جانشيني وي هستند و براي پوشش دادن به اختلافات خود با دستگيري اين روحاني شيعه به نوعي فرافكني مي كنند.

اين نماينده مجلس با بيان اين كه رژيم سعودي منطبق با اهداف آمريكا و اسرائيل در منطقه حركت مي كنند اظهار داشت: ضعف مباني انديشه در عربستان موجب شده كه دولتمردان اين كشور منطبق با اهداف آمريكا و رژيم صهيونيستي عمل كنند و سركوب شيعيان هم يكي از همين اهداف است كه از سوي آل سعود دنبال مي شود.

حجت الاسلام سليمي تاكيد كرد: شيعيان انقلابي عربستام و بحرين هرگز در برابر رفتارهاي خصمانه آل سعود سكوت نمي كنند و حتما دستگيري شيخ النمر را با اعتراضات كوبنده پاسخ  خواهند داد.

وي با اشاره به ادعاهاي آمريكا و اسرائيل مبني بر دفاع از حقوق بشر تصريح كرد: تاكنون هزاران نفر از شيعيان بحرين توسط رژيم سعودي به خاك و خون كشيده شده اند و امروز هم شاهد بازداشت و ضرب و شتم روحاني برجسته شيعه در عربستان هستيم و اين در حالي است كه آمريكا و اسرائيل همچنان سكوت كرده اند.

اين عضو فراكسيون روحانيون مجلس خاطرنشان كرد: آمريكا و اسرائيل با سكوت خود در برابر بازداشت شيخ النمر بار ديگر ثابت كردند كه عربستان حافظ منافع آنها در خاورميانه است./پ3
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار