130 تن توت‌فرنگی از 21 واحد گلخانه قصرشیرین زیر کشت این محصول در قصر شیرین برداشت و روانه بازار شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

مدیر‌جهاد کشاورزی شهرستان قصر‌شیرین گفت: قصرشیرین دارای حدود سی هزار هکتار زمین زراعی که سه هزار و 300 هکتار آن را باغات گلخانه‌ای تشکیل می‌دهند.. قصرشیرین دارای حدوداً سی هزار هکتار زمین زراعی که سه هزار و 300 هکتار آن را باغات گلخانه‌ای تشکیل می‌دهند.

علی اصغربهمنی پور اعلام کرد: توت‌فرنگی یکی از محصولاتی است که کشت آن در دو سال اخیر به‌ دنبال جلسات توجیهی واحد باغبانی شهرستان به صورت قابل‌ توجهی در اکثر گلخانه‌های واقع در قصرشیرین رواج یافته است.

وی توسعه کشت توت‌فرنگی را به دلایلی از جمله نیاز گرمایی پایین این محصول و در نتیجه آن‌، کاهش هزینه‌های تولید و همچنین زود‌رس بودن آن نسبت به محصول فضای آزاد سایر نقاط کشور از جمله استان کردستان بیان کرد.

بهمن‌پور با اعلام اینکه تعداد 21 واحد از گلخانه‌های موجود در قصرشیرین زیر کشت توت‌فرنگی قرار دارند باتوجه به اینکه در این گلخانه‌ها تعداد سیصد هزار نشاء توت‌فرنگی کشت شده است ادامه داد: از این میزان تعداد صد و 50 هزار بوته توسط سازمان جهاد کشاورزی به صورت یارانه‌دار در اختیار گلخانه‌داران قرار داده شده است.

بهمن‌پور افزود: کار برداشت توت‌فرنگی در سطح اقتصادی از اول اسفند‌ماه آغاز و تا اواخر اردیبهشت ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: از هر واحد گلخانه با مساحت دو هزار مترمربع حدود 5 تن و به طور کلی حدود 130 تن توت‌فرنگی از تمام گلخانه‌های زیر کشت این محصول برداشت و روانه بازارهای محلی، خارج از شهرستان و استان شده است.

مدیر‌جهاد کشاورزی شهرستان قصر‌شیرین در پایان با اعلام مقام نخست قصرشیرین از لحاظ سطح زیر کشت گلخانه‌ای‌، تولید محصولات گلخانه‌ای، سبزی و صیفی گفت: کسب این مقام در حالی است که 3 درصد از اراضی استان کرمانشاه در این شهرستان قرار دارد./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.