عمل برداشتن کيسه صفرا تنها با ايجاد يک سوراخ در شکم (Single Port Surgery)براي نخستین بار در خراسان رضوی در بيمارستان امام رضا(ع) با موفقيت انجام شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، رئيس بخش جراحي بيمارستان امام رضا(ع) با اشاره به اينکه مرکز تحقيقات جراحي دانشگاه استفاده از روشهاي نوين جراحي از جمله لاپاراسکوپي را در دستور کار خود قرار داده است،خاطر نشان کرد: کم تهاجمي ترين شيوه انجام اين عمل در گذشته از طريق ايجاد چهار سوراخ در اطراف شکم بود.

دکتر علي جنگجو افزود : اين عمل تنها با ايجاد يک سوراخ 5/2 سانتي متري در کنار ناف و با يک تلسکوپ 50 سانتي انجام مي شود، بطوري که عمل از طريق همان سوراخ انجام مي شود و کيسه صفرا از آن خارج مي شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه مرکز درمانی امام رضا(ع) جزء معدود مراکز کشور است که به تازگی به سیستم پیشرفته لاپاراسکوپی مجهز شده است اظهار کرد :با استفاده از این دستگاه پيشرفته مي توان عمل هاي مختلفي و متنوعي همچون برداشتن طحال ، کولکتومي،آدرنال ، فتق و برداشتن آپانديس و... را به طریق کم تهاجمی انجام داد.

رئيس بخش جراحي بيمارستان امام رضا(ع)،کاهش عوارض پس از عمل ، کاهش زمان بستري بيمار و کاهش ريسک عفونت را از جمله مزاياي اين روش برشمرد و گفت: در مدت زمان نصب این سیستم تا کنون چهار بيمار با اين روش تحت عمل جراحي قرار گرفته اند و با حال عمومي رضايت بخش از بيمارستان مرخص شده اند./س 
برچسب ها: کیسه صفرا ، بیمار ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.