رئیس بیمارستان فوق تخصصی کودکان دکتر شیخ مشهد از راه اندازی پیشرفته ترین سامانه تصویربرداری (PACS) در این مرکز خبر داد .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، دکتر حمید عبدی با اشاره به اینکه این سیستم با قابلیت تصویر برداری دیجیتالی بدون نیاز به فیلم با هزینه ای بیش از یک میلیارد ریال در این مرکز راه اندازی شده است اظهار کرد : تصاویر گرفته شده از بخشهای مختلف بیماران برای استفاده و اطلاع پزشکان در قالب تبلت وایرلس به بخشهای مختلف بیمارستان ارسال می شود .

وی افزود : در صورت نیاز بیماران و برای اعلام نتایج تصویر برداری به پزشکان خارج از بیمارستان ، تصویر گرفته شده در قالب لوح فشرده به بیمار داده می شود .

رئیس بیمارستان فوق تخصصی کودکان دکتر شیخ مشهد با اشاره به اینکه يكي از اصول مديريت مدرن منابع و افزايش بهره وري در مراکز درمانی، به حداقل رساندن استفاده از مواد مصرفي در هر بخش و سرعت بخشيدن به انجام فرآيندهاي مرتبط ضمن حفظ و ارتقاي كيفيت كار است خاطر نشان کرد : يكي از بخش هاي بسيار مهم و در عين حال پرهزينه از لحاظ مواد مصرفي در بيمارستان هاي بزرگ ، بخش تصويربرداري يا راديولوژي مي باشد که با اجرای این طرح گام مهمی در راستای صرفه جویی مواد مصرفی برداشته شد .

عبدی با اشاره به اینکه با اجرای این طرح سالانه 511 میلیون تومان صرفه جویی در این مرکز صورت می گیرد بیان کرد : كاهش زمان دسترسي به تصاوير راديوگرافي،كاهش هزينه هاي نهايي مربوط به هر كليشه،كاهش درجذبي بيمار و حفاظت در برابر اشعه، فراهم سازي آرشيو مناسب و كم حجم براي مراكز تصويربرداري، امکان استفاده از ابزارهای تکنیکی و پردازش تصاویر، بهره بردن از مشاوره درمانی به صورت Tele Radiology، تسهیل نمودن در امر آموزش و پژوهش مرتبط با رشته های درمانی،بهبود بخشیدن در اثرات محیط از دیگر مزایای این طرح به شمار می رود.

یادآوری می شود : از آنجا که استفاده از فیلم رادیولوژی در ایران برابر با مصرف كل اروپاست و بالغ برچهار میلیون مترمربع فیلم در سال است، استفاده از سیستم های دیجیتالی رادیوگرافی یا همان پکس از اولویت های مراکز درمانی و آموزشی می باشد.

بیمارستان دکتر شیخ آغاز کننده وپیشتاز استفاده از سیستم پکس یا همان رادیوگرافی بدون فیلم در استان می باشد ودر حال حاضر با استفاده از تبلت وایرلس پیشرفته ترین راه استفاده از این سیستم را دراستان در دست دارد./س 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.