مدير بازار فرابورس گفت: بلوک 4.8 درصدي از حق تقدم استفاده نشده بانک ايران زمين به قيمت پايه هر سهم 450 ريال امروز در فرابورس عرضه مي شود.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از پايگاه اطلاع رساني بازار سرمايه، امير هاموني افزود: 195 ميليون سهم بانک ايران زمين از طريق بازار فرابورس به صورت يکجا و نقد عرضه مي شود.

هاموني تاکيد کرد: کارگزاراني که حق تقدم استفاده نشده را خريداري مي کنند، علاوه بر مبلغ پرداختي بابت حق تقدم، مبلغ اسمي هر سهم را نيز از مشتري دريافت و وجه مورد نظر را به حساب اعلامي بانک، حداکثر تا روز يکشنبه 25 تير واريز کنند.

مسئوليت واريز مبلغ خريد حق تقدم و همچنين ارزش اسمي هر سهم بر عهده کارگزار است.

هاموني در ادامه با يادآوري به اينکه سهام مذکور حق تقدم استفاده نشده است ، گفت: خريداران امکان فروش سهام خريداري نشده را تا قبل از ثبت افزايش سرمايه بانک ندارند. همچنين سرمايه بانک نبايد از محل تسهيلات دريافتي از بانک ها و موسسات اعتباري تامين شود.

هاموني با اشاره به اينکه متقاضيان بايد فاقد هر گونه بدهي غير جاري به بانک و موسسات اعتباري باشند ، گفت: اشخاص حقوقي غير بانکي که بخشي از سرمايه و سهام آنها متعلق به دولت يا شرکت هاي دولتي بوده است يا تحت مديريت بخش دولتي قرار دارند ، نمي توانند در بانک، سهامدار باشند.

هاموني تاکيدکرد: هيچ يک از بانک ها اعم از دولتي و غير دولتي و موسسات اعتباري نمي توانند در هيچ زمان بيش از يک درصد سهام بانک را دارا باشند. همچنين مطابق با سياست هاي اصل 44، رعايت سقف مجاز تملک سهام بانک ها به طور مستقيم و يا غير مستقيم براي هر شرکت سهامي عام و يا تعاوني سهامي عام يا هر موسسه و نهاد عمومي غير دولتي 10 درصد و براي اشخاص حقيقي و ساير اشخاص حقوقي 5 درصد است./عب
برچسب ها: بورس ، امروز ، سهام ، ایران زمین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار