گیلان/

تاسیسات گردشگری گیلان در ماه رمضان باز است

تاسیسات گردشگری استان گیلان در ماه مبارک رمضان آماده ارائه خدمات مورد نیاز گردشگران است.

سرپرست معاونت حوزه گردشگری اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گیلان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گيلان از آمادگی واحدهای گردشگری استان را برای سرویس‌دهی در ماه مبارک رمضان خبر داد.

فردین پورهادی ، با بیان اینکه جلسات تصمیم‌گیری در زمینه بازگشایی تاسیسات گردشگری در ماه مبارک رمضان آغاز شد، اظهار کرد: این جلسات که با حضور نمایندگان فرمانداران، اداره نظارت بر اماکن اقامتی نیروی انتظامی، نمایندگان اتحادیه و مجمع صنفی تاسیسات گردشگری و نماینده این اداره کل در شهرستان‌های لاهیجان، رودسر، بندر انزلی، فومن و رشت برگزار می‌شود تا نسبت به بازگشایی تاسیسات گردشگری برای ارائه خدمات با رعایت موازین اسلامی و استانداردهای مصوب در ماه مبارک رمضان به مسافران تصمیم‌گیری شود.

این مسئول از رشد 24 درصدی اقامت گردشگران خارجی در نیمه نخست تیر ماه امسال در مقایسه با نخستین ماه تابستان پارسال خبر داد و گفت: گردشگران خارجی از کشورهای اروپایی نظیر سوئد، فرانسه، روسیه و اسلوونی گردشگران آسیایی با ملیت‌های عراقی، آذربایجانی، کویتی، هندی و چینی به گیلان سفر کردند.

به گفته وی در تعطیلات نوروز امسال نیز تعداد یک‌هزار و 556 نفر گردشگر خارجی از جاذبه‌های دیدنی استان بازدید کردند که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 21.56 درصد افزایش یافته است.

پورهادی با اشاره به افزایش ظرفیت تاسیسات گردشگری استان تصریح کرد: برای ارتقاء خدمات‌رسانی به گردشگران 19 پروانه بهره‌برداری جدید از تاسیسات میهمانپذیر صادر شده است که یک مورد مربوط به هتل‌آپارتمان، دو مورد به مجتمع تفریحی و سه مورد نیز مربوط به واحدهای پذیرایی بین‌راهی و 13 مورد به صدور مسافرکاشانه در سطح استان است ./ س
برچسب ها: تاسیسات ، گردشگری ، گیلان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.