علی باقری و هلگا اشمید روز سه شنبه 3 مرداد 1391 (24 ژوئیه 2012) در استانبول دیدار می کنند.

به گزارش حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، علی باقری و هلگا اشمید روز سه شنبه 3 مرداد 1391 (24 ژوئیه 2012) در استانبول دیدار می کنند.

مطابق خبرهای تایید شده از جانب مراجع رسمی در ایران، معاونان جلیلی و کاترین اشتون دو هفته دیگر در ترکیه، مذاکره خواهند کرد.

این مذاکرات پس از آن برگزار می شود که تیم های کارشناسی ایران و 1+5 روز سه شنبه 13 تیر 1391 (3 ژوئیه 2012) در استانبول با یکدیگر گفت وگو کردند.

مذاکرات کارشناسی استانبول در ایران، مثبت و رو به جلو ارزیابی شد و به همین دلیل هم بود که باقری و اشمید قراری برای ملاقات تنظیم کردند.

مایکل مان سخنگوی کاترین اشتون در بیانیه ای که شامگاه دوشنبه در این باره صادر کرد، تاکید کرده است که هدف 1+5 از این مذاکرات «پر کردن شکاف های موجود است».

این اظهارنظر به این معناست که گروه 1+5 تصمیم گرفته تلاش های جدی تری را برای نزدیک تر کردن دیدگاه های خود به نظرات ایران انجام دهد و این امری است که در ایران مثبت ارزیابی می شود.

ايران هسته اي گزارش مي دهد: مذاکرات کارشناسی 13 تیر و همچنین ملاقات آتی باقری و اشمید در چارچوب توافقی انجام می شود که در انتهای مذاکرات مسکو صورت گرفت و بنا شد قبل از دیدار بعدی ایران و 1+5، تماس هایی در سطح کارشناسی، معاونین و سپس دکتر جلیلی و کاترین اشتون برگزار شود.

موضوع مورد بحث در این مذاکرات نیز تعیین دستور کار برای مذاکرات اصلی ایران و 1+5 است.

تذکر این نکته مهم است که بر خلاف آنچه در برخی رسانه های داخلی گفته شده، ملاقات 3 مرداد، دور دوم مذاکرات کارشناسی نیست بلکه ملاقاتی سطح بالاتر و در سطح معاونین است./س3
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار