خوزستان/

بخشی از افت گردشگری در استان خوزستان ناشی از پديده گرد و غبار است

یك راهنمای گردشگری خوزستان گفت: ما در تعداد توریست‌های خارجی كه وارد كشور می‌شوند افت داشته‌ایم ولی افت گردشگری در استان خوزستان خیلی بیش‌تر شده است.


اشكان نظام‌‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان اظهار كرد: بخشی از كار من مربوط به توریست‌های خارجی است كه در این یكی ـ دو سال اخیر شاهد افت آن بوده‌ام.

وی افزود: افت مربوط به گردشگران داخلی ناشی از پدیده گرد و غبار است. البته توریست‌های خارجی به خاطر دیدن جاذبه‌های گردشگری و انگیزه‌ برای دیدن كردن از سایت‌های تاریخی مشكلاتی از قبل گرما، نبود امكانات مناسب گردشگری و همچنین گرد و غبار را می‌پذیرند و می‌آیند.

نظام‌‌پور ادامه داد: ولی گردشگران داخلی به مساله گرد و غبار خیلی توجه دارند و اخبار آن را مرتب دنبال می‌كنند و همین موضوع روی ذهن آن‌ها تاثیر گذاشته است به طوری كه حتی زمانی‌هایی كه گرد و غبار نبوده آنها انگیزه‌ای برای گردشگری نداشته‌اند.

این راهنمای گردشگری تصریح كرد: یكی از مشكلات دیگری كه وجود دارد این است كه در فصل زمستان كه فصل پر بازدیدی در استان ما است پدیده گرد و غبار خیلی بیش‌تر از تابستان است. به نظر می‌رسد كه همین موضوع نیز باعث شده تا پاره‌ای از گردشگران ما كه گردشگران صنعتی و تجاری هستند و یا گردشگرهای كاری هستند به خاطر اثر روانی اخبار گرد و غبار رغبتی برای بازدید نداشته باشند.

او خاطرنشان كرد: وظیفه راهنمایان گردشگری خیلی مهم است كه بتوانند این پدیده را توجیه كنند. همچنین اگر افرادی بالاجبار گردشگر این استان شده‌اند هیچ دلیی وجود ندارد كه ما این قضیه را كتمان كنیم.

نظام‌مند گفت: از یك جهت من این قضیه را مثبت می‌دانم چراكه صدای مردم استان و مشكلات این استان توسط گردشگران به جاهای دیگر برده می‌شود و به گوش مسؤولان می‌رسد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.