مرمت جاده هاي آسيب ديده شهرستان اشنويه در اثر سيل آسفالت و ابنيه فني بخشي از راههاي شهرستان اشنويه در جنوب آذربايجان غربي كه بر اثر وقوع سيل تخريب شده بود، بازسازي و مرمت شد.

به گزارش خبرنگا رباشگاه خبرنگاران ارومیه، مديركل راه و شهرسازي استان با اعلام اين خبر اظهار كرد: محور فرعي آغبلاغ-زيوه به طول 12 كيلومتر به دنبال جاري شدن سيل و ريزش كوه مسدود بود كه با تلاش راهداران مصالح كوهي از سطح اين جاده پاكسازي شد.

خليل محبت خواه تاكيد كرد: در حال حاضر تردد وسايط نقليه در اين محور با رعايت نكات ايمني جريان دارد.

وي ادامه داد: اكيپ هاي راهداري، عمليات پاكسازي راه روستاي "لولكان" از رسوبات رودخانه اي را تا پاسي از نيمه شب اجرا كردند.

محبت خواه خاطر نشان كرد: در حال حاضر هيچ يك از راههاي ارتباطي شهرستان اشنويه مسدود نيست.

قائم مقام وزير راه و شهرسازي در آذربايجان غربي تخريب آسفالت، آبشكستگي شانه و حريم جاده، ريزش كوه در محورهاي كوهستاني، تخريب ديوارهاي ساحلي، شكستن علايم و تابلوهاي ايمني و هشداردهنده، رسوب گذاري پلها، آبگرفتگي و ويراني پل ها و آبروها را از ديگر خسارت هاي ناشي از جاري شدن سيل در جاده هاي شهرستان اشنويه برشمرد.

آذربايجان غربي درطبقه بندي استان هاي كشور از لحاظ مخاطرات طبيعي جز مناطق پرمخاطره و بحراني است و در اكثر فصول سال،سيلهاي مهيب به دنبال بارش باران و نزولات آسماني در اين منطقه كوهستاني جاري مي شود.سال گذشته خسارتي افزون بر 3هزار و 500 ميليارد ريال در اثر وقوع سيل بر تاسيسات و تجهيزات زيربنايي استان وارد شد، اين در حالي است كه بودجه ساليانه بخش عمراني استان به 2 هزار ميليارد ريال هم نمي رسد./س

برچسب ها: اشنویه ، مرمت ، پاکسازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.