عضو جبهه پايداري گفت: حزب فراگيري كه توسط جامعه مهندسين تشكيل مي‌شود نمي‌تواند همه گروه‌ها و تشكل‌ها از جمله جبهه پايداري را تحت پوشش خود قرار دهد.

محمدجواد ابطحي عضو جبهه پايداري در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران پيرامون انتخابات رياست جمهوري يازدهم و اتحاد  اصولگرايان اظهار داشت: با توجه به تجربه انتخابات مجلس نهم شوراي  اسلامي بايد ساختار جديدي براي وحدت اصولگرايان تعريف و تدوين شود زيرا آزموده را آزمون خطاست.

نماينده مردم خميني شهر در مجلس نهم تاكيد كرد: اگر اصولگرايان به ساختارهاي قديمي اصولگرايي تكيه و به ملاحظات رفاقتي و جناح‌گرايي بسنده كنند به طور مسلم به نتيجه نخواهند رسيد.

وي افزود: تصورم اين است كه اصولگرايان با تمام فراز و نشيب بر سر يك نامزد براي رياست جمهوري به اتفاق نظر برسند و اميدوارم كه با همدلي و وفاق و تبعيت عملي از ولايت فقيه و آموزه‌هاي امام(قدس سره) در اين راه گام بردارند.

وي با اشاره به امكان تعدد كانديداهاي اصولگرايي در انتخابات سال آتي اظهار داشت:‌ با توجه به حوادث و شرايط منطقه نبايد مصلحت كل نظام و انقلاب را فداي تكثرگرايي كنيم و به دشمن فرصت طراحي فتنه دهيم.

ابطحي بيان داشت: با از خودگذشتگي و ايثار زمينه‌ براي به حداقل رساندن تكثرگرايي فراهم خواهد شد چرا كه تكثرگرايي در شرايط فعلي به صلاح مملكت نيست.

وي با ذكر اين نكته كه حزب فراگيري كه توسط جامعه مهندسين تشكيل مي‌شود نمي‌تواند همه گروه‌ها و تشكل‌ها را تحت پوشش خود قرار قرار دهد تصريح كرد: جامعه مهندسين مي‌تواند به عنوان يكي از اضلاع اصولگرايي در عرصه سياسي مشاركت داشته باشد، اما اگر تصور اين است كه اضلاع ديگر از جمله جبهه پايداري زير مجموعه اين حزب قرار گيرند امري غيرممكن است.

عضو جبهه پايداري با تاكيد بر اينكه تمام تلاش جبهه پايداري در جهت اتحاد عملي اصولگرايان است،‌ گفت: در حال حاضر جبهه پايداري قصد معرفي كانديداي مستقل را ندارد اما اگر احساس شود گروه‌ها به توافق و اتحاد عملي نمي‌رسند و منشور اصولگرايي و نقاط ايجابي و سلبي را مدنظر قرار نمي دهند، در اين زمينه وارد عرصه سياسي مي‌شويم.

وي در تشريح به نتيجه رسيدن بر سر  يك مصداق انتخاباتي عنوان كرد: براي تعيين يك مصداق تمام و كمال با توجه به شرايط داخلي و منطقه‌اي و نقشه‌هايي كه دشمنان براي نظام در نظر دارند نياز به همفكري و همدلي بيشتر در بين اصولگرايان است.

وي بيان داشت: تلاش‌ما بر اين است كه كانديداي مورد نظر اصولگرايان داراي خصايصي از قبيل رنج كشيده، دغدغه‌مند آرمان‌ها و ارزش‌هاي اسلامي و وقت‌گذار براي مردم، و متوجه درد محرومان باشد و همچنين بتواند از كارشناسان و نخبگان صالح و توانمند خداشناس، استفاده كند و از مقبوليت عمومي جامعه برخوردار باشد.

ابطحي با يادآوري اين نکته که  اصلاح طلبان در تلاشند كه نيرويي شاخص را از فيلتر شوراي نگهبان بگذرانند متذكر شد:‌ اصولگرايان بايد با هوشياري بيشتري به فعاليت درباره انتخابات سال 92 بپردازند.

وي در ادامه تاكيد كرد:‌ بارها شاخص اين جريان پشيمان‌گرا (سيد محمد خاتمي) اظهار پشيماني‌هايي داشته و حتي در زمان رياست جمهوري‌اش از برخي از اصلاح‌طلبان به عنوان پايگاه دشمن و آتش‌بيار معركه ياد كرده اما بعد ديديم كه با همان‌ها به توافق رسيد و نشست و برخواست داشت.

نماينده نهمين دوره مجلس به اظهار ندامت و توبه اصلاح‌طلبان نسبت به عملكردشان اشاره و تصريح كرد: اگر هم آنها در توبه خود صادق باشند اما ما در صداقت اصلاح‌طلبان ترديد داريم، به طور صرف توبه و پشيماني‌شان  كافي نيست بلكه بايد فتنه‌انگيزي‌هاي گذشته را جبران كنند.

وي شرايط حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات را اينگونه مطرح كرد: آنها بايد صادقانه از مواضع خود فاصله بگيرند و مرزهايشان را نسبت به  گذشته نظام و خون شهدا و ا مام و رهبري مشخص كنند و اشك تمساح نريزند.

نماينده دور نهم مجلس شوراي  اسلامي  با بيان اينکه اصلاح‌طلبان به خودي خود به چهره شاخص دست نمي‌يابند، خاطر نشان کرد: ممکن است كه اصلاح طلبان  توسط كارگزاران و شخص هاشمي رفسنجاني  به چهره شاخص دست يابند؛ از اين طريق كه هاشمي با معرفي فردي که مورد تاييد برخي از اصولگرايان محافظه‌كار و سنتي و همچنين اصلاح‌طلبان معتدل است به اصلاح‌طلبان کمک کند و به عبارتي ريش و قيچي را به دست هاشمي رفسنجاني دهند تا حرف آخر را براي اصلاح‌طلبان بزند.

/ش3

برچسب ها: ابطحی ، جبهه ، پایداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار