مدیرعامل شركت بهره برداری نفت و گاز كارون گفت: با تلاش و همیاری كاركنان بخش های مختلف واحدهای تعمیرات و عملیات شركت بهره برداری نفت و گاز كارون، بلندین مشعل (فلر) واحد بهره برداری آب تیمور تعمیر اساسی شد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران خوزستان ، 'محسن دهانزاده' در این ارتباط توضیح داد: تعمیر این مشعل كه 75 متر ارتفاع دارد در نوع خود یكی از كارهای پرخطر به شمار می آید.

وی با اشاره به اهمیت كاركرد این مشعل ها در واحدهای بهره برداری و ایستگاه های تقویت فشار افزود: برای دسترسی به نوك مشعل نیاز به استقرار یك دستگاه جرثقیل 160 تنی بود كه با توجه به حجم و وزن، كار جا بجایی، استقرار و نصب آن 50 روز به طول انجامید.

وی گفت: با آماده شدن جرثقیل و مسدود كردن لوله مشعل، قسمت فوقانی آن موسوم به تیپ فلر كه به لحاظ حرارت بالا آسیب پذیر است با تلاش همكاران در مدیریت تعمیر و نگهداری ( نت) جداسازی و پس از انجام تعمیرات در مدت 24 روز مجدد نصب و عملیاتی شد.

دهانزاده افزود: به لحاظ ایمنی و اطمینان از تداوم كار مشعل ها به روال معمول برای هر واحد دو مشعل پیش بینی شده تا در مواقع خروج یكی از آنها مشعل دوم جایگزین شود اما باید همواره هر دو مشعل در حالت آماده باشند تا در صورت بروز هرگونه اشكال احتمالی در واحدها ، انتقال گاز به آنها برای سوزاندن به آسانی صورت پذیرد.

مدیرعامل شركت بهره برداری نفت و گاز كارون یادآور شد: این نوع مشعل ها (فلر) در واحدهای بهره برداری و تقویت فشار گاز استقرار و به عنوان سوپاپ اطمینان عمل می كنند.

شركت بهره برداری نفت و گاز كارون بزرگ ترین شركت بهره برداری تابع شركت ملی مناطق نفت خیز جنوب از نظر میزان تولید نفت خام است كه حوزه عملیاتی آن به طور عمده در كلان شهر اهواز تمركز دارد.

این شركت روزانه حدود یك میلیون و 50هزار بشكه نفت خام تولید می كند./س
برچسب ها: تعمیر ، بلندترین ، مشعل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.