در پي انتشار خبر ديروز در يکي از روزنامه هاي اقتصادي مبني بر ماليات بر خانه هاي خالي منتفي شد، مشاور وزير راه و شهرسازي خبر از اجراي دوباره طرح ماليات بر خانه هاي خالي در صورت پيگيري مجلس را داد.

مقداد همتي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بيان اينكه ماليات بر خانه هاي مالي توسط وزارت اقتصاد و سازمان امور مالياتي از بسته پيشنهادي طرح تحول اقتصادي حذف شده است، گفت: وزارت اقتصاد و سازمان امور مالياتي با كليه ماليات ها بر مسكن در طرح تحول اقتصادي، به جز ماليات بر معاملات مكرر را مخالفت كرده است.

وي ادامه داد: طرح ماليات بر خانه هاي خالي برپايه 200 هزار تومان توسط فتحي پور رئيس كميسيون اقتصادي مجلس چند روز پيش ارائه شد که با استقبال وزارت راه و شهرسازي روبرو شد اما متاسفانه به دلايل نامعلوم وزارت اقتصاد و سازمان امور مالياتي با اجراي اين طرح مخالفت كردند.

مشاور وزير راه و شهرسازي در ادامه توضيح داد: سازمان امور مالياتي با كليه ماليات ها از جمله ماليات بر زمين هاي باير، ماليات بر عايدي سرمايه، ماليات بر ارزش زمين، ماليات بر نقل و انتقال هاي خانه هاي لوكس كه تمامي اين ماليات ها در طرح تحول اقتصادي گنجانده شده بود مخالفت كرده است.

وي خاطر نشان كرد: ميزان واحدهاي خانه هاي خالي در تهران 150 تا 200 هزار واحد در كلان شهر تهران بيش از نرخ اندازه هاي جهاني است.

همتي يادآور شد: اين ميزان تعداد واحد خالي در تهران نشانگر وجود سرمايه هاي سرگردان و سوداگري در بازار مسكن تهران است.
مشاور وزير راه و شهرسازي خاطر نشان كرد: در صورتي كه مجلس اقدام به پيگيري طرح ماليات بر خانه هاي خالي کند، اجراي اين طرح  در تهران منتفي نمي شود./عب


برچسب ها: مالیات ، خانه ، شهرسازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار