مديرعامل شركت حفاري ايران گفت: پنجاه حلقه چاه نفت و گاز با تلاش کارکنان شرکت ملی حفاری ایران از ابتدای امسال تاکنون حفاری و تکمیل شده اند.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان ، حیدر بهمنی در اين خصوص اظهار كرد: از ابتدای سال تا نیمه اول تيرماه در مجموع 50 حلقه چاه نفت و گاز به وسیله ناوگان خشکی و دریایی این شرکت در مناطق نفت خیز کشور حفاری و به تولید رسیده است.

وي افزود: 27 حلقه چاه از اين تعداد توسعه ای و 23 حلقه تعمیری بوده است که در حوزه فعالیت شرکت های ملی مناطق نفت خیز جنوب، نفت مناطق مرکزی، فلات قاره و درسطح خشکی و دریایی قرار دارند.

وی با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، تصريح كرد: کارکنان این شرکت تلاش دارند با کار مضاعف و شتاب بخشی به اجرای پروژه ها و بر اساس برنامه های وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران در تحقق این امر نقش مهمی ایفا کنند.

بهمنی عنوان کرد: شمار چاه های حفاری شده در حدود 110 روز گذشته در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 10 حلقه معادل20 درصد بيشتر شده است. تلاش مي كنيم تا پایان سال روند پر شتاب اجرای پروژه های حفاری و جلوافتادگی در زمان های تعیین شده از سوی کافرماها با جدیت دنبال شود.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران با اشاره به استفاده از 72 دستگاه حفاری سبک، سنگین و فوق سنگین در این شرکت، گفت: شرکت ملی حفاری هم اکنون در استان های خوزستان، ایلام، کهگیلویه و بویر احمد، فارس، کرمانشاه، بوشهر، هرمزگان، خراسان رضوی و آب های خلیج فارس در عرصه عملیات حفاری و خدمات فنی و تخصصی این صنعت حضوری فعال دارد.

وی به راه اندازی دستگاه حفاری جدید 38 فتح در روزهای گذشته در مناطق نفت خیز جنوب اشاره کرد و افزود: با افزوده شدن این دستگاه تعداد دکل های ملکی شرکت به 68 دستگاه افزایش یافت و یک دستگاه دیگر نیز در حال آماده سازی برای ورود به ناوگان شرکت است.

بهمنی با اشاره به برنامه های این شرکت برای افزایش دستگاه های حفاری خشکی و دریایی، اضافه کرد: با توجه به اهداف برنامه پنجم توسعه و افق چشم انداز 20 ساله نقش حفاری در صنعت نفت کشور بسیار مهم است و از این رو تامین و ساخت دستگاه های حفاری در اولویت برنامه های شرکت قرار دارد.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفت: سازندگان و مجموعه های صنعتی، دانشگاهی و پژوهشی داخلی نقش مهمی در تامين و ساخت دستگاه هاي حفاري برعهده دارند و می توانند در بومی سازی کامل و پویایی و بالندگی این صنعت به نحو مطلوبی اثر گذار باشند.

شرکت ملی حفاری ایران از شرکت های بالا دستی زیر مجموعه شرکت ملی نفت ایران است که هم اکنون 90 درصد عملیات حفاری و خدمات فنی و مهندسی این صنعت را در کشور برعهده دارد. این شرکت در سال گذشته با حفاری و تکمیل 191 حلقه چاه توسعه ای، توصیفی، اکتشافی و تعمیری، موفق به انجام 454 هزار متر حفاری چاه های نفت و گاز در نقاط مختلف کشور شد./س
برچسب ها: حفاری ، چاه ، تکمیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.