نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اردبیل خواستار تقویت روابط اقتصادی استان اردبیل با کشورهای همسایه با لحاظ قراردادن موقعیت جغرافیایی ویژه این استان شد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، بهروز پورسلیمان صبح امروز  در کمیسیون تجارت و امور گمرکی اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی اردبیل اظهار داشت: تجارت با چالش‌های عمده‌ای مواجه است به طوری که در تجارت خارجی با مشکلات جدی روبرو هستیم.

پور‌سلیمان با تاکید بر اینکه مسایل و مشکلات فرایند تجارت باید در کمیسیون تخصصی اتاق به صورت شفاف مورد بررسی قرار گیرد افزود: در استان اردبیل روابط اقتصادی با کشور‌های همسایه بسیار پایین است و این در حالی است که استان اردبیل از لحاظ جغرافیایی دارای موقعیت ویژه در منطقه است.

این مسئول با اشاره به فعالیت‌های اتاق اردبیل در پیگیری مشکلات فرآوری صنعت، تولید و تجارت، ابراز داشت: اتاق بازرگانی اردبیل به صورت جدی پیگیر مطالبات بخش خصوصی از بخش دولتی است.

وی خاطرنشان کرد: این اتاق در سال‌های اخیر نیز در گسترش روابط اقتصادی استان با کشور‌های خارجی تلاش مضاعف داشته است.

پورسلیمان در ادامه به نقش تاثیرگذار کمیسیون‌های تخصصی اتاق و نیز موفقیت‌های کمیسیون تخصصی کشاورزی اردبیل را در سطح کشور اشاره کرد و گفت: کمیسیون‌های اتاق بازرگانی اردبیل متشکل از اساتید دانشگاه، پژوهشگران و صاحب‌نظران در حوزه‌های مختلف تخصصی فعال بوده و نگاه به مسایل کاملاً علمی و تخصصی است.

نایب رئیس اتاق بازرگانی اردبیل اضافه کرد: اگر مصوبات و خروجی‌های این کمیسیون‌ها عملیاتی و مورد توجه قرار گیرند مطمئناً بسیاری از مشکلات اقتصادی حل و استان در مسیر رشد و توسعه قرار خواهد گرفت.

 در این جلسه علاوه بر اعضای کمیسیون جمعی از مسئولان و کارشناسان دستگاه‌های مرتبط با بازرگانی نیز حضور داشتند که بر بررسی مسایل و مشکلات تجارت و نیز ارائه موثر‌ترین راهکار‌ها برای خروج از وضعیت موجود تاکید کردند./ج1

برچسب ها: اردبیل ، اقتصادی ، کمیسیون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.