به مناسبت سالروز ملی حجاب و عفاف ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان اصفهان مانور بزرگ تذکر لسانی برگزار می‌کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در بین اصحاب رسانه و به مناسبت ۲۱ تیر ماه سالروز حجاب و عفاف اظهار داشت:ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در ابتدای انقلاب و به دستور امام خمینی تشکیل و قرار بر این امر شد که تمامی دستگاه‌های اجرایی از ان اطاعت و تبعییت کنند.

رضا بخشی مردمی بودن این ستاد را یکی از ویژگی‌های بارز آن بر شمرد و گفت: ستاد امر به معروف و نهی از منکر از معاونت‌های مختلفی نظیر معاونت ادارات و کارخانجات، معاونت سازمان‌های اجرایی، معاونت تشکل‌های مردمی، معاونت فرهنگی و معاونت امور بانوان تشکیل شده است و هدف اصلی آن اشاعه فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر است.

وی ادامه داد:معاونت ادارات و کارخانجات و مراکز آموزشی احیای امر به معروف و نهی از منکر را در این مجموعه‌ها با تشکیل کار گروه‌هایی دنبال می‌کنند و در معاونت تشکل‌های مردمی نیروهای این ستاد اشاعه این فریضه دینی را در مساجد، هیأت‌های مذهبی و بازار بر عهده دارند.

فرمانده سپاه امام صادق اصفهان تصریح کرد :برنامه‌های آگاه سازی و بستر سازی این فریضه دینی دستور کار معاونت فرهنگی این ستاد است و در بخش‌هایی نظیر فضای مجازی، مشاوره رایگان، تجلیل از الگوهای حجاب و عفاف در جامعه و توزیع اقلام فرهنگی مشغول فعالیت و کار فی سبیل الله است.

بخشی افزود:به مناسبت ۲۱ تیر ماه روز ملی حجاب و عفاف مانور سراسری در روز پنجشنبه هفته جاری برگزار می‌گردد که به صورت تذکر لسانی خواهد بود که می‌تواند باعث ترویج هرچه بیشتر این فرهنگ در جامعه شود.

وی گفت :در موضوع فضای مجازی این ستاد اقدام به راه اندازی تار نمایه راه بهشت نموده که حاوی منابع سرشار و ارزشمندی در رابطه با موضوع حجاب و عفاف است که با توجه به غنی بودن اطلاعات و مباحث آن منبع مناسبی برای پژوهشگران می‌تواند باشد.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان اصفهان اضافه کرد:در راستای فرهنگ سازی هرچه بهتر موضوع حجاب و عفاف در تعطیلات نوروز امسال نرم افزار راه بهشت در میان مهمانان نوروزی و شهروندان توزیع شد. هم چنین کتاب سیره دریادلان و انتشار نشریه نسیم مهر نیز از دیگر برنامه‌های ستاد بوده است.

بخشی خاطر نشان کرد :در راستای احیای این فریضه دینی تعامل خوبی بین نیروی انتظامی، بسیج، قوه قضاییه و ستاد احیای امر به معروف صورت گرفته است و در جهت این موضوع اکیپ‌های آموزش دیده زبده این ستاد در صورت نیاز نیروی انتظامی همکاری خوبی با این نهاد دارند.

وی گفت:تلفن گویای ۱۸۸۸ این ستاد در ساعات اداری آماده پاسخ گویی به سوالات و نظرات شهروندان است و در ساعات غیر اداری نیز با ارائه کد ره‌گیری به مخاطبان در اسرع وقت به سوالات انان پاسخ خواهد داد.

گفتنی است :۲۱ تیر ماه سالروز ملی حجاب و عفاف روزی است که رضا شاه مردم معترض به کشف حجاب متحصن در مسجد گوهر شاد را به خاک خون کشید./س

برچسب ها: اصفهان ، حجاب ، عفاف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.