وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد در حکم یک وزارت فرهنگ و ارشاد کوچک در روستاها است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، سید محمد حسینی در نخستین کنگره نخبگان فرهنگی و هنری روستاهای کشور با بیان این مطلب گفت: بسیاری از چهره های بزرگ و برجسته از روستاها برخاستند زیرا طبع روستا این گونه است که فرد آزموده می شود و می تواند کارهای بزرگی را انجام دهد.

حسینی افزود: تلاش می کنیم که با اولویت به مباحث فرهنگی و هنری روستاها بپردازیم.

وی با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمن برای نفوذ در جوانان ایرانی گفت: امروز، با شیوه های مرسوم نمی توانیم در مقابل دشمن ایستادگی کنیم و باید از ابزارهای دشمن علیه خودش استفاده کنیم که بخشی از این امر وظیفه نخبگان فرهنگی هنری است.

وی تصریح کرد: تاکید می کنم که اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد به موضوع تهاجم دشمن توجه ویژه ای داشته باشند و آموزش های لازم را ببینند و از مسئولین کانون ها نیز می خواهیم به اعضای کانون ها توجه ویژه تری داشته باشند.

حسینی هم چنین با اشاره به برگزاری نخستین کنگره نخبگان فرهنگی و هنری روستا گفت: اگرچه این کنگره کمی با تاخیر برگزار شد اما خواستاریم که شاهد گام های بلندتر و آثار پربارتر از سوی جوانان روستایی باشیم.

وی خطاب به نخبگان جوان روستایی گفت: از تمامی نخبگان درخواست می کنم که پس از بازگشت به روستای خود، منشأ خدمت رسانی باشند و فعالیت ها را در کانون های فرهنگی هنری مساجد چندبرابر کنند.

دبیر کنگره نخبگان فرهنگی هنری روستا نیز هدف از برگزاری این کنگره را توجه به فرهنگ روستایی عنوان کرد و گفت: اولین گامی که باید در جهت توجه به فرهنگ روستا برداشته شود، شناخت ظرفیت های فرهنگی و هنری روستا است که این کنگره می تواند مسیر خوبی را در جهت شناخت این ظرفیت ها برای ما باز کند.

علی هاشمی افزود: ظرفیت خوبی از نظر فرهنگی و هنری در روستاهای کشور وجود دارد و قطعا در برنامه ریزی های آینده از این توانایی ها استفاده می کنیم.

وی با تأکید بر اهمیت وجود مساجد در روستاها گفت: مسجد تنها نهادی است که در تمامی نقاط کشور پایگاه دارد و به همین دلیل می توان از آن برای اجرای بسیاری از برنامه های فرهنگی استفاده کرد.

یادآوری می شود: در پایان این همایش، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از سایت فرهنگ روستا با هدف راه اندازی شبکه فرهنگی روستا رونمایی کرد./س
برچسب ها: حسینی ، روستا ، مساجد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.